آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 7659 1394/02/14  
یک حقوقدان در مراسم روز معلم جنوب شهر ساری:

برخی مدعیان سیاسی حامی معلم ؛ ادبیات قانون حمایت از معلم را نمی دانند


وی گفت: مدیری که در گذشته با شیوه های مختلف صدای نقد معلم در بی توجهی به تحقق خواسته ومطالباتش را نفی می نمود امروز چگونه می تواند خود میراث دار حمایت از صنف اثر گذار و ارزشمند جامعه باشد.

مراسم بزرگداشت هفته معلم به همت شورای اسلامی روستای آهی دشت ساری با شکوه واستقبال خاص معلمین وپیشکسوتان معلم جنوب شهر ساری  برگزار شد.

به گزارش خبرنگارمان این مراسم که با حضور و سخنرانی  شاکری رییس ناحبه 2 آموزش و پرورش ساری و چند چهره فعال از جامعه معلمین منظقه  برگزارشد با اهدا لوح تقدیر از بهترین های سنگر آموزش دانش تجلیل شد.

شاکری رییس ناحبه 2 آموزش و پرورش ساری گفت: وقتی بانیان شهر و روستا خودجوش به این نتیجه می رسند که با جمع نمودن چنین جمع صمیمی و برگزاری چنین مراسم باشکوه خود گواه  ارزشمند بر مقام والای معلم است که باید در همه روستاها و شهرها باشکوهتر از گذشته برگزار شود.

شاکری با اشاره به  خبری از مراسم کلنگ زنی مدرسه ای توسط یک خیر با اعتباری نزدیک به یک میلیارد تومان در هفته های آتی در روستای آهی دشت ساری گفت: هیچکس نمی تواند جایپاه معلم و علم را کتمان کند و هرکس علم داشته باشد قدرتمند بوده و کسی نمی تواند از قدرت او بکاهد .

روحی حقوقدان وفعال سیاسی نیز طی سخنانی به مناسبت تجلیل از معلمین وبازنشستگان معلم جنوب شهر ساری در آهی دشت با اشاره به کج اندیشی ها در فهم قانون حمایت از معلمان گفت: برخی تفسیر حمایت از تشکلهای صنفی و صدای تحقق نیاز و خواسته معلم را با اعتراض به اشتباه گرفته و با عدم شناخت از قانون حمایت از معلم , ادبیات متفاوت غیر متعارفی را بر معلم تحمیل می نمایند .

وی با اشاره به دو معلم هدایت و روشنگری قرن امام راحل و مقام معظم رهبری افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی امام راحل و رهبر معظم  دو معلمینی بوده وهستند که راه بشریت و آرمانی را به ما رهنمون فرمودند و باید مسیر برنامه ریزی خود را بر مبنای آن ترسیم نماییم که در این بعد کمتر به آن توجه شده است

روحی ؛ معلم را یک قشر زحمتکش کمتر مورد توجه دولتها خواند وافزود:  زبان از ذکر مقام والای معلم و اساتید اهل علم و دانش عاجز است و شرمنده که با حجم سنگین مشکلاتشان نتوانستیم پیام دفاع از حقوق آنان را بدرستی درک کنیم.

وی گفت: مدیری که در گذشته با شیوه های مختلف صدای نقد معلم در بی توجهی به تحقق خواسته ومطالباتش را نفی می نمود امروز چگونه می تواند خود میراث دار  حمایت از صنف  اثر گذار و ارزشمند جامعه باشد.

عادل روحی با انتقاد از دو مدیرکل گذشته و امروز آموزش و پرورش استان گفت: باید نگاه به  خواسته و مطالبات معلمین نهادینه تر شود و راه درست رسیدن به خرد جمعی در رفع مشکلات جدی این گروه از اساتید سنگر علم ودانش و چراغ راه هدایت انسانها فراهم شود.

این حقوقدان می افزاید: مشکل قانون نیست مشل ادبیات بی تدبیری در فهم قانون و خرد جمعی است که در تدوین برنامه روبه رشد دچار آسیب های جدی در باب خواسته معلم شده ایم.

وی افزود: دردل این معلمین افرادی برخاسته اند که نتوانستن مشکلی از مشکلاتشان را رفع کنند و خود یک مانع رسیدن به خواسته ها شده اند. 

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: