مراسم بزرگداشت هفته معلم به همت شورای اسلامی روستای آهی دشت ساری با شکوه واستقبال خاص معلمین وپیشکسوتان معلم جنوب شهر ساری برگزار شد.
به گزارش خبرنگارمان این مراسم که با حضور و سخنرانی شاکری رییس ناحبه 2 آموزش و پرورش ساری و چند چهره فعال از جامعه معلمین منظقه برگزارشد با اهدا لوح تقدیر از بهترین های سنگر آموزش دانش تجلیل شد.
شاکری رییس ناحبه 2 آموزش و پرورش ساری گفت: وقتی بانیان شهر و روستا خودجوش به این نتیجه می رسند که با جمع نمودن چنین جمع صمیمی و برگزاری چنین مراسم باشکوه خود گواه ارزشمند بر مقام والای معلم است که باید در همه روستاها و شهرها باشکوهتر از گذشته برگزار شود.
شاکری با اشاره به خبری از مراسم کلنگ زنی مدرسه ای توسط یک خیر با اعتباری نزدیک به یک میلیارد تومان در هفته های آتی در روستای آهی دشت ساری گفت: هیچکس نمی تواند جایپاه معلم و علم را کتمان کند و هرکس علم داشته باشد قدرتمند بوده و کسی نمی تواند از قدرت او بکاهد .
روحی حقوقدان وفعال سیاسی نیز طی سخنانی به مناسبت تجلیل از معلمین وبازنشستگان معلم جنوب شهر ساری در آهی دشت با اشاره به کج اندیشی ها در فهم قانون حمایت از معلمان گفت: برخی تفسیر حمایت از تشکلهای صنفی و صدای تحقق نیاز و خواسته معلم را با اعتراض به اشتباه گرفته و با عدم شناخت از قانون حمایت از معلم , ادبیات متفاوت غیر متعارفی را بر معلم تحمیل می نمایند .
وی با اشاره به دو معلم هدایت و روشنگری قرن امام راحل و مقام معظم رهبری افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی امام راحل و رهبر معظم دو معلمینی بوده وهستند که راه بشریت و آرمانی را به ما رهنمون فرمودند و باید مسیر برنامه ریزی خود را بر مبنای آن ترسیم نماییم که در این بعد کمتر به آن توجه شده است
روحی ؛ معلم را یک قشر زحمتکش کمتر مورد توجه دولتها خواند وافزود: زبان از ذکر مقام والای معلم و اساتید اهل علم و دانش عاجز است و شرمنده که با حجم سنگین مشکلاتشان نتوانستیم پیام دفاع از حقوق آنان را بدرستی درک کنیم.
وی گفت: مدیری که در گذشته با شیوه های مختلف صدای نقد معلم در بی توجهی به تحقق خواسته ومطالباتش را نفی می نمود امروز چگونه می تواند خود میراث دار حمایت از صنف اثر گذار و ارزشمند جامعه باشد.
عادل روحی با انتقاد از دو مدیرکل گذشته و امروز آموزش و پرورش استان گفت: باید نگاه به خواسته و مطالبات معلمین نهادینه تر شود و راه درست رسیدن به خرد جمعی در رفع مشکلات جدی این گروه از اساتید سنگر علم ودانش و چراغ راه هدایت انسانها فراهم شود.
این حقوقدان می افزاید: مشکل قانون نیست مشل ادبیات بی تدبیری در فهم قانون و خرد جمعی است که در تدوین برنامه روبه رشد دچار آسیب های جدی در باب خواسته معلم شده ایم.
وی افزود: دردل این معلمین افرادی برخاسته اند که نتوانستن مشکلی از مشکلاتشان را رفع کنند و خود یک مانع رسیدن به خواسته ها شده اند.