آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 7694 1394/03/24  
علی لاریجانی/

30 میلیارد دلار سلاح در اختیار نیروهای داعش است


دغدغه و نگرانی افرادی مثل شهید مطهری،‌ اسلام التقاطی بود. آن زمان گرایش‌های روشنفکری به سمت مارکسیست‌ها بود و شهید مطهری خون‌اش را بر سر همین راه داد

،به گزارش شمال امروز به نقل از پارسینه، علی لاریجانی در یادمان طلایه‌داران آفتاب ( پنجاهمین سالگرد شهادت شهدای موتلفه )که در محل قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: وحدت ملی در داخل کشور و وحدت اسلامی برای مسلمان‌ها داعیه امام (ره) بود این نکته مقابل جریان تکفیری است که به دنبال فرقه فرقه کردن و کشتار هستند.
 
وی افزود: ما باید قدر وحدت داخل را بدانیم و سر هر موضوعی اختلافات‌مان را به نزاع و دشمنی نکشانیم و اختلاف نظر تبدیل به دشمنی نشود، البته معنایش این نیست که ساده‌اندیش باشیم اما کسانی که راه امام(ره) و رهبری و اسلام ناب را قبول دارند در ارکان حرکت یکی هستند؛ گرچه ممکن است در موضوعات تشخیص دیگری داشته باشند؛ بنابراین نباید ظرفیت وحدت درونی را دست کم بگیریم.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «کشورهای منطقه در درون خود شاهد نزاع و بهم ریختگی‌های امنیتی هستند» ادامه داد: با این وجود در ایران آرامش روانی و امنیتی هست و ما باید قدر وحدت درونی را بدانیم، برایش هزینه کنیم و تحمل‌ها را بالاتر ببریم.
 
وی با بیان این‌که «حرکت امام(ره) در وحدت درونی امت اسلامی و نگرانی ایران نسبت به ملت‌های مسلمان از سر مسئولیت پذیری بوده است» افزود:‌ روحیه جهادی موتور محرک عزتمندی ملت‌هاست. یکی از دلایل سربلندی قدرت و تاثیرگذاری ایران هم به این ویژگی جهادی بر می‌گردد. این روحیه جهادی بعد از انقلاب جایگاه‌ها را تغییر داد. در حال حاضر در خاورمیانه این کشورها نیستند که تاثیر گذارند بلکه جریان‌های مجاهدانه تاثیرگذار هستند و این نتیجه جهادگری است.
 
وی با اشاره به توانمندی‌های علمی و فناوری کشور نیز تصریح کرد: ما ایرانی‌ها در سخت‌ترین شرایط مثل جنگ فشارها را به تربیتی جدید برای رشد علمی و توانمندی‌های فناورانه تبدیل کردیم. ایران در زمان جنگ امکاناتش را برای نیازهای دفاعی کشور بسیج کرد و فشار روحیه‌ها را از بین نبرد و یاس را حاکم نکرد، بلکه اراده‌ها را قوی کرد تا روی پای خود بایستیم. البته روی پای خود ایستادن هزینه دارد اما نتیجه اش سربلندی است.
 
رییس مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: ما مخالف این نیستیم که در منطقه زندگی مسالمت‌آمیز با همه کشورها داشته باشیم، کشورهایی که در منطقه دردسر هستند فکر الهام‌بخش مثبت ندارند، ولی ایران این فکر را دارد و دنبال دردسر نیست. در مقابل راهی که پیش روی ملت‌ها می‌گذارد راه سرافرازی آن‌هاست.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود در یادمان طلایه‌داران آفتاب با اشاره به شهادت شهدای موتلفه نیز گفت:‌ در آن شرایط سیاه که کمتر کسی جرات می‌کرد مبارزه با استعمار، استبداد و استثمار داشته باشد چهار ستاره درخشان موتلفه شرایط را تغییر دادند؛ اگرچه آن‌ها را به شهادت رساندند ولی حرکت آن‌ها قوی‌تر شد و موتلفه اکنون باید افتخار کند که در این حرکت ضداستعماری جنبه پیشرو داشته و از درون خود افراد برجسته‌ای را فدا کرده است.
 
وی با گرامیداشت مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی وی را نمونه وارسته‌ای از سیاستمدار تراز جمهوری اسلامی دانست و یادآور شد: او از نظر ورود به اخلاق سیاست فرد ممتازی بود و در تمام دوره‌ای که می‌شناختمش رفتار سیاسی‌اش با اخلاق‌گرایی ملازم بود. یکی از نکات برجسته ما همین است که رفتار سیاسی نباید جدا از اخلاق و معنویت باشد.
 
رئیس مجلس مثبت‌اندیشی مرحوم عسگراولادی در سیاست را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: من در فراز و فرودهای پس از انقلاب هیچ وقت ندیدم ایشان مضطرب باشد؛ زیرا تکیه به خدا و ملت داشت. اداره کشور احتیاج به این روحیات دارد. من این روحیه مثبت‌اندیشی و امیدوارانه را در آقای بادامچیان هم که مدتی در مجلس همکارشان بودیم دیده‌ام. آقای رفیقدوست هم در شرایط دفاع مقدس یکی از کسانی بود که امیدوارانه حرکت می‌کرد. این روحیه امیدواری برای حرکت یک ملت مورد نیاز است و ملتی که مضطرب و مایوس می‌شود نمی‌تواند پیشرفت کند.
 
وی با اشاره به سخنان یکی از صاحب منصبان کهنه‌کار اروپایی درباره مسائل منطقه که ایران را قوی ترین کشور منطقه توصیف کرده بود، گفت:‌ ما باید درست فهم کنیم که چرا ایران قوی‌ترین کشور منطقه است. کشورهایی دیگری هستند که نفت‌شان از ما بیشتر است و صادرات‌شان هم بیشتر است یا جمعیتی برابر ما دارند، اما تاثیرگذار نیستند. البته شاید موقعیت ژئوپولتیک ایران هم بی‌تاثیر نباشد اما گمشده ما چیز دیگری است.
 
وی با اشاره به سابقه تمدنی عمیق و ریشه‌دار ملت ایران تاکید کرد: ملت ما همواره علاقه‌مند به این بوده که در آینده سیاسی جهان تاثیرگذار باشد و نسبت به سرنوشت مسلمان‌های جهان احساس مسئولیت داشته است. ما به دنبال سیطره نیستیم و این کج‌اندیشی است که بگویند ایران به دنبال سیطره و یا راه انداختن امپراتوری فارس است.
 
لاریجانی وجود رهبری متقی و هوشمند نسبت به همه مصالح مسلمین را یک نعمت و عزت دانست و گفت:‌ نقش ایشان در هدایت کشور بسیار برجسته و موثر بوده است. در جنگ این رهبری بود که مردم را بسیج کرد و در خاتمه جنگ هم کسی غیر از رهبری نمی‌توانست شجاعت خاتمه جنگ را داشته باشد. در مسائل منطقه هم زمانی که عراق اشغال شد این رهبری بود که توانست شرایط عراق را تغییر دهد.
 
وی خاطرنشان کرد: نقش حضرت آیت الله خامنه‌ای در جنگ 33 روزه نیز نقشی بی‌بدیل بود. همه کسانی که دست‌شان در کار بود طور دیگری می‌اندیشیدند؛ زیرا فشار زیادی وجود داشت اما رویکرد ایشان نسبت به موضوع سرنوشت نبرد را تغییر داد. شاید لازم باشد بعدها اجزای این موضوع نوشته شود. سیدحسن نصرالله کاملا در جریان بود که وقتی پیام ایشان منتقل شد چگونه سرنوشت نبرد تغییر کرد.
 
وی با بیان این‌که «حرکت ملت ایران بدون داشتن یک پیشوای بزرگ ،‌عاقل و فقیه امکان پذیرنبود» اظهار کرد: امروز هم اگر مسائلی مثل اقتصاد مقاومتی یا مسأله هسته‌ای در کشور مطرح می‌شود نظرات ایشان از دقت و فتانت برخوردار است.
 
لاریجانی با تاکید بر لزوم شناخت درست از اسلام ناب محمدی تاکید کرد: دغدغه و نگرانی افرادی مثل شهید مطهری،‌ اسلام التقاطی بود. آن زمان گرایش‌های روشنفکری به سمت مارکسیست‌ها بود و شهید مطهری خون‌اش را بر سر همین راه داد که اسلام ناب محمدی به دست بیاید. امروز شکل دیگری از التقاط وجود دارد. گروه‌های تروریستی که در منطقه به جان مسلمان‌ها افتادند بیرق‌شان اسلام است آن هم اسلام سیاسی، آن‌ها اسلام بدوی و متحجرانه را دنبال می‌کنند. این اسلام آمریکایی که امام (ره) از دستش به فقان آمده بود واقعیتی است که وجود دارد.
 
وی با بیان این‌که «30 میلیارد دلار سلاح در اختیار نیروهای داعش است» تاکید کرد: آیا جز این است که کشورهای منطقه و کشورهای بزرگ مثل آمریکا و اروپایی‌ها این سلاح‌ها را در اختیار آن‌ها گذاشته‌اند؟ نقشه آن‌ها مدیریت داعش است. داعش برای آن‌ها گروه بدی نیست، بلکه باعث شده که مسلمان‌ها مشغول خودشان شوند. در این شرایط چقدر حرف راجع به فلسطین زده می‌شود؟ در واقع اسرائیل فضای تنفسی پیدا کرده و شهرک‌هایش را می سازد پس چرا داعش را از بین ببرند؟ آن‌ها را مدیریت می‌کنند.

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: