آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 7707 1394/03/31  


نهاد عالي اصلاحات روياي محافظه‌كاران


انسجام و اتحاد جبهه تحول‌خواهان با محوريت اصلاح‌طلبان تمامي پيش‌فرض‌هاي محافظه‌كاران را از هم پاشيد و انتخابات 24خرداد92 را آرايشي ديگرگونه داد.

آرمان رضا رئيسي: انسجام و اتحاد جبهه تحول‌خواهان با محوريت اصلاح‌طلبان تمامي پيش‌فرض‌هاي محافظه‌كاران را از هم پاشيد و انتخابات 24خرداد92 را آرايشي ديگرگونه داد. اين كنش منسجم و هدفمند جمعي، الگو و مدلي مناسب براي ثبت موفقيت‌هاي بيشتر در هر انتخاباتي است و عده‌اي بيم آن دارند كه انتخابات مجلس دهم را نيز با همين سبك و سياق از كف داده و قوه ديگري را نيز به رقیب سياسي واگذار كنند. براي عدم تكرار چنين وضعيتي آنان به هر روشي متوسل خواهند شد تا مانع اتحاد و انسجام در اردوگاه مقابل شوند و بهترين روش، جنگ رواني و شايعه‌پردازي است كه خط آن در رسانه‌هاي خاص و حامي اين جريان پي گرفته مي‌شود. كافي است يك جلسه ساده يا يك نشست و گعده دوستان در اردوگاه اصلاح‌طلبان به‌وقوع بپيوندد تا اين رسانه‌ها با شاخ و برگ‌دهي به آن موج‌پردازي رسانه‌اي را آغاز و سپس نتايج شاذ وعجيب وغريب از آن استنتاج كنند.

 

چندي پيش جمعي از بزرگان اردوگاه اصلاحات گردهم آمده و در ‌ميهماني شامي به گپ و گفت با يكديگر پرداختند، مرور اسامي حاضران در اين ‌ميهماني بلندپايگان دولت‌هاي سازندگي و اصلاحات را يادآور است؛ افرادي كه سابقه همكاري و همفكري چند دهه‌اي دارند و طبيعي است كه گردهم آيند و پيرامون موضوعات مختلف سخن بگويند و حتي به تبادل‌نظر و همفكري سياسي بپردازند اما رسانه‌هاي طيف مقابل با بزرگنمايي دوچندان اين ديدار دوستانه آن را نشست اعضاي نهاد عالي اصلاح‌طلبان عنوان کردند كه در رابطه با انتخابات مجلس دهم شكل گرفته است! اين بزرگنمايي و غلو با چند هدف مشخص به منصه‌ظهور رسيده و القاي ايجاد يك نهاد موازي انتخاباتي در اردوگاه اصلاحات فارغ از تشكل‌هايي كه به موضوع ساماندهي اردوگاه اصلاح‌طلبان مي‌پردازند، ايجاد شائبه در ميان چهره‌هاي مياني اصلاح‌طلبان بدين‌سان كه آنان به بازي گرفته نشده و بزرگان اين جريان بي‌خبر و به شكل پنهاني مشغول آرايش اين اردوگاه هستند و در نهايت با خبرسازي و غلو در اين خصوص و طرح آن در افكار عمومي و سپس مصاحبه و تكذيب حضور در چنين نهاد ادعايي توسط مدعوين كه با هدف القاي انشقاق و افتراق در ميان بزرگان اصلاح‌طلب در نزد افكار عمومي طرح و برنامه‌ريزي شده است. در آخرين مورد و با گذشت چند هفته از اين ‌ميهماني اكبر تركان، رئيس مناطق آزاد و مشاور رئيس‌جمهوري مصاحبه‌اي كرد و ضمن تكذيب وجود چنين نهادي اعلام كرد كه نه نماينده دولت است و نه حزب اعتدال و توسعه و در اين ‌ميهماني دوستانه با رفقا و همكاران قديمي خود ديدار كرده و تمامي شايعات غلوآميز پيرامون اين ‌ميهماني به دور از واقعيت است.

 القاي دخالت دولت در انتخابات

چند صباحي است كه رسانه‌ها و برخي شخصيت‌هاي جريان منتقد دولت خط خبري هدفمندي را دنبال مي‌كنند كه طي آن سعی دارند به دولت يازدهم اين اتهام را وارد كنند كه دولت قصد دخالت در انتخابات را دارد. آنان مي‌خواهند با اين ادعا سياستمداران حاضر در دولت را در موضع انفعال برده و كنش معطوف به شخصيت حقيقي آنان را تحت‌الشعاع قرار دهند. جالب آنكه خبرنگاری در ابتدا از تركان همين موضوع را سوال كرده و مي‌پرسد كه وي به عنوان نماينده دولت در جلسه نهاد عالي اصلاح‌طلبان درباره انتخابات حضور داشته است؟ نكته‌اي كه با پاسخ قاطعانه تركان روبرو شده و مشاور رئيس‌جمهوري تاكيد مي‌كند: مگر دولت نماينده دارد؟ اصلاً دولت در چنين مواردي هيچ مداخله و نماينده‌اي ندارد. تركان كه هدف سوال‌كننده را با توجه به سال‌ها حضور خود در عرصه سياسي به‌خوبي فهميده است در همان ابتداي كار پاسخي مي‌دهد كه جاي هيچ شك و شبهه‌اي باقي نگذاشته و جلوي سوءاستفاده‌هاي بعدي را مي‌گيرد. جالب آنكه مصاحبه‌كننده بلافاصله موضوع نمايندگي وي از سوي حزب اعتدال و توسعه در اين جلسه را مطرح مي‌كند كه تركان تاكيد مي‌كند از سوي حزب اعتدال و توسعه نيز نمايندگي براي حضور در اين جلسه و هيچ جلسه ديگري را نداشته است.

 نهاد عالي خيالي

جالب آنكه در ادامه مصاحبه با استناد به يك رسانه جريان مقابل از اسامي حاضرين در جلسه رونمايي شده و از تركان پرسيده مي‌شود كه آيا در جلسه نهاد عالي اصلاح‌طلبان با حضور اين چهره‌هاي سياسي، حضور داشته است؟ پاسخ تركان بازهم جالب است و وي با طرح يك سوال پاسخ مي‌دهد كه «اسم اين نهاد عالي است؟» وي در ادامه نيز توضيح مي‌دهد كه خير، اين جلسه دوستانه است كه در خدمت عزيزان بودم. اينكه اين جلسه به نهاد عالي تعبير مي‌شود و اين تعبيرها، نمي‌دانم از كجا آمده است. من نه به عنوان نماينده دولت و نه به عنوان نماينده اعتدال و توسعه بوده‌ام. تركان در پايان نيز در پاسخي پيش دستانه و البته كنايه‌آميز تاكيد مي‌كند: اين شب‌ها نيز بنده را افطاري دعوت مي‌كنند و خيلي از رفقاي قديم و همكارانم هستند؛ من افطاري شركت مي‌كنم و من خواهش دارم اگر ما جايي افطاري مي‌رويم، رسانه‌ها نگويند كه يك داستان سياسي است بلكه افطاري است.

 در نهايت...

اصلاح‌طلبان پس از حضور چندساله در قدرت اجرايي و سپس سال‌ها كنار رفتن از قدرت و مرور اشتباهات و واكنش‌هاي احساسي اكنون با عقلانيت و درايت دوچندان با توجه به واقعيات ميداني و پرهيز از تندروي و كندروي آماده و مهياي حضور در آوردگاه انتخابات مجلس دهم مي‌شوند و تجربه خوشايند انتخابات 24خرداد92 را نيز به عنوان يك الگوي موفق در برابر خود دارند و اكنون به دور از هيجان‌زدگي يا انفعال و عزلت‌گزيني در پي صورت‌بندي قوام‌يافته و متشكل براي حضور در عرصه رقابت انتخابات مجلس هستند و بديهي است كه طيف مقابل كه چند دوره بدون حضور جدي اصلاح‌طلبان راه سختي براي كسب كرسي‌هاي مجلس نداشته با حساسيت و نگراني به اين پروسه مي‌نگرند و از هر موضوع كوچكي سناريويي مي‌نويسند شايد كه افاقه كند، اقداماتي كه نشان از استيصال جريان منتقد اصلاحات دارد.

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: