آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 7721 1394/04/03  


سود هنگفت هر ثانیه آگهی برای صدا و سیم


بخشنامه تعرفه آگهی‌های صداوسیما در سال 94، زمستان سال 93 تصویب و ابلاغ شده است. این لیست که همه ضوابط در آن مندرج شده، همین حالا هم روی سایت بازرگانی صداوسیما به چشم می‌خورد و طبیعی است که مبنای محاسبات ما نیز همین بخشنامه باشد.

از هفته گذشته میزبانی‌های ایران در مسابقات لیگ جهانی والیبال شروع شد و تیم ملی کشورمان در دو بازی نخستش توانست آمریکا، مدافع عنوان قهرمانی را از پیش رو بردارد. این مسابقات این هفته و هفته بعد هم با حضور شاگردان کواچ در مقابل لهستان و روسیه ادامه خواهد داشت. برگزاری بازی‌های لیگ جهانی در ایران، فرصت خوبی برای هواداران ورزش بود تا در ساعات ابتدای شب خودشان را به سالن ورزشگاه آزادی برسانند و از تیم کشورمان حمایت کنند.

غیر از مردم که طعم یک هم‌نشینی جذاب و پرهیجان را چشیدند، میزبانی از این مسابقات برای صداوسیما هم فرصت خوبی بود تا دست به کسب درآمد بزند. این گزارش، برخی از درآمدهای تلویزیون کشورمان را از ناحیه پخش مسابقات والیبال ایران و آمریکا مرور می‌کند.

شیوه محاسبه هر ثانیه آگهی

بخشنامه تعرفه آگهی‌های صداوسیما در سال 94، زمستان سال 93 تصویب و ابلاغ شده است. این لیست که همه ضوابط در آن مندرج شده، همین حالا هم روی سایت بازرگانی صداوسیما به چشم می‌خورد و طبیعی است که مبنای محاسبات ما نیز همین بخشنامه باشد. در این فایل، مشتریان صداوسیما به چهار گروه تقسیم شده‌اند که ما به زبان ساده، هر کدام از آنها را و مبلغی که باید برای هر ثانیه آگهی در هنگام پخش مسابقه والیبال ایران و آمریکا پرداخت می‌کردند، به شما معرفی می‌کنیم.

 تنها پیش از ورود به اعداد و ارقام نهایی، باید دو تعریف را با هم مرور کنیم که اولی «طبقه» است. براساس ضوابط جاری صداوسیما، تعرفه‌های سازمان براساس کیفیت برنامه، نوع استقبال از آن و نیز ساعت پخش، به 35 طبقه تقسیم می‌شود که در این میان هر چه از طبقه نخست به سمت طبقه 35 حرکت می‌کنیم، نرخ‌ها افزایش پیدا می‌کنند. شما در جدول فوق خواهید دید که همه آگهی‌های شبکه سه هنگام پخش بازی ایران و آمریکا با تعرفه طبقه 35 محاسبه شده و حتی گاهی به ضریب هم رسیده است!

 در حال حاضر نرخ پایه آگهی‌های تلویزیونی برای طبقه 35، ثانیه‌ای 7 میلیون و 410 هزار تومان است. مفهوم دومی که باید در نظر گرفته شود، «ضریب ماهانه» است. بر این اساس، نرخ آگهی‌های صداوسیما در هر ماه متفاوت است. در جدولی که روی سایت قرار گرفته، مشخص است که آگهی‌های خردادماه 30 درصد افزایش نرخ دارند، بنابراین کسانی که در طبقه 35 باشند و در ماه خرداد بخواهند به تلویزیون آگهی بدهند، باید هر ثانیه 9 میلیون و 633 هزار تومان بپردازند. جالب است بدانید حتی جایگاه پخش آگهی (مثلا به‌عنوان تبلیغ اول یا دوم) می‌تواند منجر به افزایش قیمت تا 30 درصد شود!

گروه اول: اپراتورهای تلفن همراه- ضریب 35+ 100 درصد- هر ثانیه آگهی معادل: 19 میلیون و 266 هزار تومان.

گروه دوم: بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری- ضریب 35+ 60 درصد- هر ثانیه آگهی معادل: 15 میلیون و 412 هزار و 800 تومان.

گروه سوم: وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات عام عمومی و غیردولتی- ضریب 35+ 30 درصد- هر ثانیه آگهی معادل: 12 میلیون و 522 هزار و 900 تومان.

گروه چهارم: دیگران- ضریب 35- هر ثانیه آگهی معادل: 9 میلیون و 633 هزار تومان.

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: