آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 7734 1394/04/08  


دست های پنهان نمی گذارند ما کار کنیم


برخی بروکراسی اداری تعریف شده در مازندران مانع اجرای کار شهرداری و جذب سرمایه در این نهاد خدمات‌رسان شده است و نمی خواهند ساری ساری شود و مازندران مازندران اقایان چرا؟؟؟

شمال امروز: مهندس مهدی عبوری   در نشست مشترک شهردار و اعضای شورای شهر امل به عدم رشد و بالندگی مازندران اشاره کرد وبا اعلام این که   شهرداری و شورای اسلامی شهر ساری تلاش در خدمات‌رسانی گسترده به شهروندان شهر دارند، اظهار کرد: اگر مازندران به رشد و بالندگی نرسید به دلیل توسعه نیافتگی مرکز استان است که مازندران نسبت به سایر استان‌ها رشد نکرده است.

وی با تاکید براینکه ظرفیت شوراها نباید نادیده گرفته شود، تصریح کرد: اینکه شوراها شورای شهرداری شوند نه شورای شهر تفکری جهت‌داده شده است این واقعیت را باید بپذیریم.

وی با اشاره به اینکه از سال 62 شهرداری‌ها از دولتی به صورت خودگردان اداره امور را در دست گرفتند، گفت: با خودگردان شدن مهندس عبوری شهردار مرکز استان  اظهار کرد: برخی بروکراسی اداری تعریف شده در مازندران مانع اجرای کار شهرداری و جذب سرمایه در این نهاد خدمات‌رسان شده استو نمی خواهند ساری ساری شود و مازندران مازندران اقایان چرا؟؟؟شهرداری‌ها دغدغه تامین حقوق نیروها، پرداخت دیون و هزینه پروژه‌ها شهرداری را از فکر و برنامه‌ریزی کردن دور کرد.

شهردار ساری با اعلام اینکه با پول مردم نمی‌توان شهر را ساخت، خاطرنشان کرد: اگر شهرداری را به شورا واگذار کردند بگذارند اعضای شورای شهر را مدیریت و برنامه تدوین کنند.

وی ضمن گله‌مندی از اینکه شهرداری علاوه بر وظایف ذاتی وظیفه دیگر دستگاه‌ها را هم انجام می‌دهد، گفت: شهرداری قصد انجام کار و خدمات‌رسانی به شهروندان را دارد اما برایش موانع ایجاد می‌کنند.

شهردار ساری با بیان اینکه برای درآمد پایدار شهرداری باید به سمت مشارکت، تشکیل سازمان سرمایه‌گذاری حرکت کنیم، افزود: شهرداری ساری دارای 10 سازمان تابعه است که سه سازمان دیگر از سوی شورای اسلامی شهر مصوب شد.

وی با اشاره به اینکه موانعی در استان وجود دارد که جلوی کار شورای شهر و شهرداری را می‌گیرد، ادامه داد: طرح مدیریت جامع شهری در برنامه توسعه سوم، چهارم و پنجم پیش‌بینی شده است ولی اجازه اجرا داده نشد.

شهردار ساری با بیان اینکه تمام برنامه‌های شهر ساری بر مبنای توسعه گردشگری است، اضافه کرد: با توسعه گردشگری اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود.

این مسئول با اعلام اینکه برای توسعه مازندران باید تلاش همه‌جانبه با شهرداری‌ها انجام شود، گفت: اگر دستگاهی با شهرداری همکاری نکند معرفی‌شان می‌کنیم.

عبوری به نقش اثرگذار نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: نمایندگان در جذب اعتبارات ملی به شهرداری‌ها نقش موثری دارند.

وی با بیان اینکه اعتبار ارزش افزوده تعلق گرفته به شهرداری ساری کمتر از 10 درصد و بودجه استانی کمتر از سه درصد بوده است، خاطرنشان کرد: تمام بودجه‌های شهرداری ساری از طریق مشارکت مردمی تامین شد.

عبوری با اعلام اینکه شهرداری و شورای اسلامی شهر ساری به توسعه فضاهای گردشگری توجه دارند، افزود: با حفظ منابع طبیعی منطقه سه‌کوه تپه به بزرگ‌ترین منطقه تفریحی توریستی در مرکز مازندران تبدیل می‌شود.

شهردار ساری سران دو قوه را ظرفیت خوبی برای مازندرانی‌ها دانست و گفت: باید بررسی شود چه برنامه‌های مازندران به مسئولان دو قوه اعلام شد و از آنان درخواست کمک شد.

این مسئول با بیان اینکه بین شهروندان مرکز مازندران و شهرداری و شورای اسلامی شهر ساری اعتماد ایجاد شد، افزود: با مشارکت مردم تمامی بدهی‌ها و دیون‌ها در حال پرداخت است.

عبوری با اشاره به اینکه اگر شورای اسلامی شهرها با وظیفه ذاتی خود عمل کند شهرداری نیازمند کمک سایر دستگاه‌های اجرایی نیست، خاطرنشان کرد: اگر شورای شهر به وظیفه خود عمل کند با توجه به بی‌مهری‌هایی که به این نهاد انجام می‌شود می‌تواند از طرح‌های مصوب خود بهره‌گیری کند.

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: