آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 7749 1394/04/29  


بازتاب بیانات رهبری در رسانه‌های جهان


یانات مهم امام خامنه‌ای در خطبه‌های نماز عید سعیدفطر بازتاب گسترده ای در رسانه های منطقه ای و بین المللی داشته و این جمله ایشان که "سیاست ایران هرگز در مقابل دولت مستکبر آمریکا تغییر نخواهد کرد" مورد توجه این رسانه ها قرار گرفت

پایگاه خبری الغدپرس تیتر"سیاست ایران بر ضد دولت مستکبرآمریکا هرگز تغییر نخواهد کرد" را برای بیانات امام خامنه ای انتخاب کرد.

این سایت عراقی نوشت : آیت الله علی خامنه ای رهبر معظم ایران تاکید کرد توافق هسته ای(جمع بندی مذاکرات هسته ای) هرگز سیاست ایران در مقابل دولت مستکبر آمریکا و سیاست ایران برای حمایت از دوستانش در منطقه را تغییر نخواهد داد.

این رسانه با اشاره به شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ملت ایران که مقام معظم رهبری هم در ابتدای خطبه های نماز عید فطر به آن اشاره کردند، افزود آیت الله خامنه ای بار دیگر خطوط قرمز نظام ایران را مورد تاکید قرار دادند تا هرگونه احتمال بهبود در روابط میان ایران و آمریکا در آینده کاهش یابد.

این رسانه همچنین از قول آیت الله العظمی امام خامنه ای نوشت : ما درباره مسائل دو جانبه، منطقه‌ای و جهانی هیچ مذاکره‌ای با امریکا نخواهیم داشت مگر در موارد استثنا همچون هسته ای که قبل از این هم سابقه داشته است.سیاستهای ما و امریکا در منطقه صد و هشتاد درجه اختلاف دارد بنابراین چگونه می توان با آنها گفتگو و مذاکره کرد.

این رسانه همچنین به تقدیر رهبر معظم انقلاب از تلاش های دولت و تیم مذاکره کننده هسته ای جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

تاکید مقام معظم رهبری بر حفظ توانمندی دفاعی مورد توجه این رسانه عراقی قرار گرفت که در این زمینه آورده است : آیت الله خامنه ای تصریح کرد: به‌فضل الهی قابلیت‌های دفاعی و حریم امنیت کشور حفظ خواهد شد و جمهوری اسلامی هرگز تسلیم زیاده خواهی دشمنان نخواهد شد.

بیانات امام خامنه ای در خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) هم بازتاب داشت و این رسانه، تاکید مقام معظم رهبری بر ادامه حمایت ایران از ملت و دولت سوریه، عراق و مقاومت لبنان و فلسطین را به عنوان تیتر در ابتدای بیانات معظم له انتخاب کرده است.

سانا نوشت : رهبر انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد ایران به حمایت از ملت و دولت سوریه، عراق و مقاومت لبنان و فلسطین و ملت های مظلوم یمن، بحرین و فلسطین ادامه خواهد داد و تصویب یا عدم تصویب متن توافق هسته ای(جمع بندی مذاکرات) میان ایران و کشورهای پنج به علاوه یک هرگز مانع ادامه حمایت ایران از دوستانش در منطقه نخواهد شد.

این رسانه سوری در ادامه از قول رهبر معظم انقلاب نوشت : متأسفانه دستهای نامبارک و سیه‌کار، ماه مبارک رمضان را برای بسیاری از ملتهای منطقه در یمن، بحرین، فلسطین و سوریه، تلخ و سخت دشوار کردند که این مسائل برای مردم ایران مهم است.

سانا نوشت آیت الله خامنه ای تاکید کرد ما از هیچ جنگی استقبال و هیچ جنگی را آغاز نمی کنیم اما اگر جنگی روی دهد آن کس که از نبرد سرشکسته خارج می شود امریکای متجاوز و جنایتکار است.

این رسانه سوری افزود آیت الله خامنه ای با تشکر از مسئولان مذاکره کننده ایرانی تاکید کرد تصویب جمع بندی مذاکرات باید از طریق سازوکارهای قانونی انجام شود واگر این متن تصویب شود، ایران هرگز اجازه سوء‌استفاده از آن را نخواهد داد و هرگز در برابر طمع ورزی دشمنان تسلیم نخواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به دست اندر کاران بررسی «متن تهیه شده هسته‌ای» تأکید کردند: براساس مصالح کشور و منافع ملی با دقت کار خود را انجام دهید تا بتوانید حاصل بررسی‌ها را با گردن افراشته به ملت و خداوند ارائه دهید.

تاکید امام  خامنه ای بر این که سیاست ایران در برابر دولت مستکبر آمریکا هرگز تغییر نخواهد کرد مورد تاکید سانا قرار گرفت.

سانا در ادامه از قول رهبر معظم انقلاب آورده است : ما درباره مسائل دو جانبه، منطقه‌ای و جهانی هیچ مذاکره‌ای با آمریکا نخواهیم داشت مگر در موارد استثنا همچون هسته ای که قبل از این هم سابقه داشته است.

خبرگزاری سوریه به انتقاد شدید مقام معظم رهبری از سیاست های آمریکا در حمایت از دولت تروریستی و کودک کش صهیونیسم و تروریست خواندن مجاهدان فداکار حزب الله لبنان و تاکید ایشان مبنی بر این که "سیاستهای ما و آمریکا در منطقه صد و هشتاد درجه اختلاف دارد بنابراین چگونه می توان با آنها گفتگو و مذاکره کرد" اشاره کرد.

سانا  افزود : رهبر  انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد  مسئولان آمریکایی همچنان ادعاهای زیادی بر اساس مشکلات داخلی خود مطرح می کنند و این ادعا را مطرح کرده اند که ایران را تسلیم کرده اند و مانع دستیابی آن به سلاح هسته ای شده اند، اما واقعیت چیز دیگری است و آن این است که سلاح هسته ای در ایران ربطی به مذاکرات با آمریکا و دیگران ندارد و آنها خوب این مساله را می دانند و ما براساس مبانی اسلام، فتوای حرمت تولید سلاح هسته ای داده ایم و برای تولید این سلاح، مانع شرعی داریم .

خبرگزاری سوریه افزود آیت الله خامنه ای تاکید کرد شش کشور بزرگ جهان تلاش می کنند ایران را از پیگیری صنعت هسته‌ای باز دارند و همانگونه که برخی گفتند پیچ و مهره های هسته ای یران را به کلی باز کنند اما امروز مجبور شده اند گردش چند هزار سانتریفیوژ و ادامه تحقیق و توسعه را در ایران بپذیرند و تحمل کنند و این، معنایی جز اقتدار ملت ایران ندارد.

سانا در ادامه نوشت آیت الله خامنه ای به این نکته اشاره کرد که باراک اوباما رئیس جمهور کنونی آمریکا به چند مورد از اشتباهات گذشته این کشور در قبال ایران(از جمله کودتای بیست و هشت مرداد و حمایت از صدام) اعتراف کرد و افزود اشتباهات بسیاری وجود دارد که آمریکایی ها هنوز حاضر نیستند به آنها اعتراف کنند و چندین سال بعد، رئیس جمهور دیگری در آمریکا خواهد آمد و به اشتباهات کشور خود اعتراف خواهد کرد.

سانا در پایان افزود در نماز عید فطر، مسئولان بلندپایه ایرانی و عدنان محمود سفیر سوریه در تهران هم حضور داشتند.

پایگاه خبری  المسله عراق هم با تیتر"آیت الله خامنه ای:ایران هرگز حمایت از عراق را متوقف نخواهد کرد" به پوشش بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخت .

این رسانه نوشت : آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد ایران هرگز حمایت از ملت عراق و ملت های سوریه، یمن و بحرین و مجاهدان فلسطین و لبنان را متوقف نخواهد کرد و دستگاه های سانتریفیوژ با توجه به این که شش کشور مجبور شدند حقوق هسته ای ایران را به رسمیت بشناسند،‌به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

المسله  افزود : آیت الله خامنه ای خاطر نشان کرد دستهای نامبارک و سیه‌کار، ماه مبارک رمضان را برای بسیاری از ملتهای منطقه در یمن، بحرین، فلسطین و سوریه، تلخ و سخت دشوار کردند. شش کشور مجبور شدند حقوق هسته ای و پژوهشی ایران را به رسمیت بشناسند و دستگاه های سانتریفیوژ به فعالیت خود ادامه خواهند داد.آن چه مانع تولید سلاح هسته ای شده است، تهدید آمریکا نیست، بلکه مانع شرعی است.

این رسانه عراقی آورده است : آیت الله خامنه ای به این نکته اشاره کرد که اوباما اگر می خواهد به دقت درک کند و از تجارب گذشته درس بگیرد، باید بداند که اگر جنگی رخ دهد، آن کس که از این جنگ شکست خورده بیرون خواهد آمد، آمریکای متجاوز جنایتکار خواهد بود.

به گزارش تسنیم، المسله افزود رهبر انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد چه متن توافق هسته ای(جمع بندی مذاکرات) تصویب شود یا نشود، هرگز اجازه نخواهیم داد از این متن سوء‌استفاده شود.

پایگاه خبری العهد لبنان هم بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی را به طور مستقیم و لحظه به لحظه پوشش داد.

شبکه خبری المیادین لبنان هم با پوشش لحظه به لحظه خطبه های ایراد شده از سوی مقام معظم رهبری در نماز عید فطر تهران، تاکید معظم له بر این "مقامات فعلی آمریکا از تسلیم ملت ایران حرف می زنند البته پنج رئیس جمهور قبلی آنها نیز پس از انقلاب از این آرزوها داشتند اما یا مردند یا در تاریخ گم شدند و شما هم مثل آنها، تسلیم ایران را مگر به خواب ببینید." را مورد تاکید قرار داد.

المیادین به بخش های دیگر سخنان مهم امام خامنه ای همچون اعتراف شش کشور(پنج به علاوه یک) به حقوق هسته ای ایران، این که ایران هرگز از جنگ استقبال نمی کند، اما اگر چنین جنگی رخ دهد، آمریکا از آن سرشکسته بیرون خواهد آمد، بی اساس بودن ادعای آمریکا مبنی بر تسلیم ایران، ادامه حمایت ایران از ملت های یمن، سوریه، عراق و مجاهدان فلسطین و لبنان، تسلیم نشدن ایران در برابر طمع ورزی دشمنان و این که هرگز اجازه نقض اصول اساسی نظام داده نخواهد شد، اشاره کرد.

شبکه المنار لبنان هم بیانات مقام معظم رهبری در خطبه های نماز باشکوه عید فطر را به طور مستقیم پوشش داد و تیتر "امام خامنه ای : سیاست ما در مقابل دولت مستکبر آمریکا تغییر نخواهد کرد" را در پوشش بیانات معظم له در پایگاه اینترنتی خود انتخاب کرد.

روزنامه الوفد مصر هم در پایگاه اینترنتی خود این تیتر:" آیت الله خامنه ای : سیاست ایرا ندر برابر آمریکای مستکبر هرگز تغییر نخواهد کرد" انتخاب کرد.

این رسانه با اشاره به اظهارات امام خامنه ای درباره مسیر قانونی که باید جمع بندی مذاکرات هسته ای طی کند و مصالح کشور و منافع ملی را حفظ کند، نوشت رهبر ایران تاکید کرد ایران هرگز اجازه خدشه وارد شدن به اصول انقلاب یا توانمندی های دفاعی وامنیتی خود را نخواهد داد و سیاست ایران در مقابل آمریکای مستکبر هرگز تغییر نخواهد کرد.

این رسانه مصری افزود رهبر ایران گفت که ایران معتقد است اسلام، تولید و انبار کردن سلاح هسته ای را حرام می داند و ایران از جنگ استقبال نمی کند، اما اگر چنین جنگی رخ دهد، آمریکا با شکست مفتضحانه ای روبرو خواهد شد.

الوفد به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر این که "سیاستهای ما و آمریکا در منطقه صد و هشتاد درجه اختلاف دارد بنابراین چگونه می توان با آنها گفتگو و مذاکره کرد" و این که "شعارهای «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا»ی ملت ایران در روز جهانی قدس نشان داد که جهت‌گیری‌های عظیم حرکت ملت را باید از این شعارها درک کرد..." و تاکید ایشان به این که ایران هرگز با آمریکا درباره مسائل جهانی مذاکره نخواهد کرد و مساله هسته ای یک استثناء بوده است، اشاره کرد.

بخش عربی خبرگزاری فرانسه(فرانس پرس) و شبکه فرانس 24 هم با تیتر"آیت الله خامنه ای : سیاست ایران بر ضد آمریکای مستکبر هرگز تغییر نخواهد کرد" به پوشش بیانات مهم امام خامنه ای پرداختند.

خبرگزاری فرانسه نوشت آیت الله علی خامنه ای رهبر عالی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد توافق هسته ای(جمع بندی مذاکرات) با قدرت های بزرگ هرگز سیاست های ایران در مقابل "دولت مستکبر آمریکا"  و سیاست ایران در حمایت از دوستانش در منطقه را تغییر نخواهد داد.

این رسانه غربی به تاکید مقام معظم رهبری بر ادامه حمایت های ایران از ملت های مظلوم فلسطین، یمن، ملت و دولت سوریه و عراق و ملت مظلوم بحرین و مجاهدان صادق لبنان و فلسطین اشاره کرد و از قول ایشان نوشت : سیاست ما در مقابل دولت مستکبر آمریکا هرگز تغییر نخواهد کرد.

این رسانه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر خطوط قرمز نظام و تقدیر ایشان از تیم مذاکره کننده هسته ای نوشت : آیت الله خامنه ای اعلام کرد ما بارها تاکید کرده ایم که درباره مسائل دو جانبه، منطقه‌ای و جهانی هیچ مذاکره‌ای با آمریکا نخواهیم داشت مگر در موارد استثنا همچون هسته ای که قبل از این هم سابقه داشته است. سیاستهای ما و آمریکا در منطقه صد و هشتاد درجه اختلاف دارد بنابراین چگونه می توان با آنها گفتگو و مذاکره کرد.

فرانس پرس نوشت فرمانده عالی نیروهای مسلح ایران بر تصمیم کشورش برای حفظ توانمندی نظامی(دفاعی) تاکید کرد و گفت : در خصوص حفظ توانمندی های نظامی و دفاعی به ویژه در فضای تهدیدآمیزی که دشمنان ایجاد کرده اند، جمهوری اسلامی ایران هرگز خواسته های زیاده خواهانه دشمنان را نخواهد پذیرفت(به‌فضل الهی قابلیت‌های دفاعی و حریم امنیت کشور حفظ خواهد شد و جمهوری اسلامی هرگز تسلیم زیاده خواهی دشمنان نخواهد شد)

سایت الآن کویت هم با تیتر"آیت  الله خامنه ای: سیاست ایران در مقابل آمریکای مستکبر هرگز تغییر نخواهد کرد" به پوشش بیانات مقام معظم رهبری در خطبه های نماز عید سعید فطر پرداخت.

این پایگاه خبری به تاکید امام خامنه ای بر این که "سیاستهای ما و امریکا در منطقه صد و هشتاد درجه اختلاف دارد" و "ایران هرگز اجازه خدشه به اصول اساسی انقلاب یا توانمندی های دفاعی خود را نخواهد داد" از قول معظم له نوشت : رهبران آمریکا برای تسلیم ایران تلاش می کنند،ایران هرگز از جنگ استقبال نمی کند، ولی اگر جنگی رخ دهد، شکست مفتضحانه ای به آمریکا تحمیل خواهد شد.

پایگاه خبری مصر العربیه هم با تیتر"آیت الله خامنه ای: سیاست ایران پس از توافق هسته ای در مقابل آمریکا هرگز تغییر نخواهد کرد." نوشت رهبر عالی ایران گفت توافق هسته ای با قدرت های بزرگ هرگز سیاست ایران در مقابل دولت مستکبر آمریکا و حمایت از دوستانش در منطقه را تغییر نخواهد داد.

این رسانه نوشت آیت الله خامنه ای در سخنانی به مناسبت عید فطر(خطبه های نماز عید فطر)  در حالی که حاضران در مراسم با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل از آن(بیانات مقام معظم رهبری) استقبال می کردند، اظهار داشت جمهوری اسلامی ایران هرگز از حمایت ملت مظلوم فلسطین، یمن، بحرین و ملت و دولت های سوریه و عراق و مجاهدان صادق مقاومت لبنان و فلسطین دست بر نمی دارد.

به گزارش تسنیم، روزنامه رای الیوم به سردبیری عبدالباری عطوان هم با پوشش گسترده بیانات امام خامنه ای از قول ایشان نوشت : توافق هسته ای(جمع بندی مذاکرات) هرگز سبب دست برداشتن ما از حمایت از دوستان خود در منطقه و سبب تغییر سیاست ما در مقابل دولت مستکبر آمریکا نخواهد شد و ما توانمندی دفاعی و امنیتی خود را حفظ خواهیم کرد و آنها باید تسلیم شدن ایران را در خواب های خود ببینند و آمریکا در صورتی که علیه ایران جنگی را به راه اندازد، شکست خواهد خورد.

پایگاه خبری مصری الیوم هم با پوشش بیانات مقام معظم رهبری نوشت : آیت الله خامنه ای رهبر معظم ایران تاکید کرد تهران هرگز خواسته های غیرمنطقی شش کشوری را که با ایران درباره برنامه هسته ای اش گفت و گو می کنند، نخواهد پذیرفت.

رویترز عربی هم با انتخاب این تیتر برای بیانات مقام معظم رهبری به پوشش بیانات معظم له پرداخت و  نوشت : آیت  الله خامنه ای : ایران معتقد است که اسلام تولیدو انبار کردن سلاح هسته ای را حرام می داند.

این رسانه غربی نوشت رهبر انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد چه متن توافق هسته ای(جمع بندی مذاکرات هسته ای) با ایران تصویب شود یا نشود، ما هرگز از حمایت از دوستان خود در منطقه، ملت مظلوم یمن، ملت و دولت سوریه، ملت فلسطین و مجاهدان صادق لبنان دست برنخواهیم داشت.

رویترز افزود : آیت الله خامنه ای اظهار داشت چه این متن تصویب شود یا تصویب نشود، هرگز اجازه سوء‌استفاده از آن را نخواهیم داد.

این رسانه غربی ادامه داد : آیت الله خامنه ای به این نکته اشاره کرد که متأسفانه دستهای نامبارک و سیه‌کار، ماه مبارک رمضان را برای بسیاری از ملتهای منطقه در یمن، بحرین، فلسطین و سوریه، تلخ و سخت دشوار کردند.

این رسانه به تاکید مقام معظم رهبری بر حرام بودن تولید سلاح هسته ای و اشاره ایشان به اشتباهات بسیاری که آمریکایی ها در قبال ایران مرتکب شده اند، اشاره کرد و نوشت : آیت الله خامنه ای تاکید کرد ایران هرگز در برابر طمع ورزی دشمنانی که خواهان خدشه وارد کردن به امنیتش است، تسلیم نخواهد شد و آنها(دشمنان) باید تسلیم شدن ایران را در خواب ببینند .

منبع: تسنیم

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: