آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 7783 1394/05/18  


اجرای طرح سیستم ملی تعیین حدود مالکیت در مازندران


رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، با تاکید بر این که طرح کاداستر باید ظرف پنج سال اجرا شود، گفت: سیستم ملی تعیین حدود مالکیت ملی با اولویت مازندران و گیلان شروع شده است.

به گزارش شمال امروز به نقل از مهر، احمد تویسرکانی ظهر شنبه در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل سازمان ثبت اسناد و املاک مازندران که در سالن اجتماعات دادگستری مازندران برگزار شد، نبود زیرساختهای لازم برای اجرای طرح تعیین حدود مالکیت ملی در مازندران را بسیار نگران کننده برشمرد و گفت: بر اساس این طرح، حدود مالکیتها از توصیفی به شفاف سازی تغییر می یابد.

وی اظهار داشت: مازندران به خاطر برخورداری از ظرفیتهای مختلف اقلیم، آب و هوا و مردم به عنوان به عنوان یک سرمایه عظیم به شمار می رود و همه ما به عنوان کارگزاران نظام از این ظرفیتها به خوبی محافظت و بهره برداری کنیم.

معاون رئیس قوه قضاییه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری ابراز داشت: باید ظرفیتها آسیب شناسی و بررسی شود تا در چهارچوب مقررات عمل کنیم و برای ادامه حیات و ایجاد جامعه سالم نیازمند صیانت و حراست از این ظرفیتها هستیم.

وی با اشاره به این که پرورش دام برای تامین مواد لبنی و پروتئینی کار بسیار پسندیده ای است متذکر شد: اگر دام به منابع طبیعی خسارت و ضرر وارد کند و ضرر این کار بیشتر از نفع آن باشد باید برای این امر یک برنامه ریزی درست و حساب شده تدوین شود.

حفاظت از منابع طبیعی نیازمند همدلی است

تویسرکانی حفاظت از منابع طبیعی را نیازمند یک برنامه ریزی و همدلی قوی دانست و گفت: بخشی از این همکاری بر عهده سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است و دستگاههای دیگر نیز باید در جهت حفظ و صیانت از این منابع خدادادی وظایف خود را به خوبی انجام دهند زیرا اگر امروزه از جنگلها حفاظت نشود بی حرمتی به سرمایه ملی است.

معاون رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه در خصوص صیانت از منابع طبیعی باید تصمیم جدی گرفته شود افزود: افراد در مقابل بیت المال نیز به طور جدی مسولیت پذیر باشند و تصرفاتی که در گذشته در بیت المال صورت گرفته است جبران پذیر نیست و نیازمند یک نگاه نو و شرایط جدیدی  است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه بخشی از وظایف سازمان ثبت، مالکیت دولت در بخش های مختلف است گفت: به دنبال مرتفع کردن ضعفهایی که تاکنون وجود داشته است، هستیم.

تویسرکانی با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه افزود: دو دستور مستقیم متوجه ثبت مالکیتها و توسعه آن است و اگر خلایی در صیانت از جنگلها و منابع طبیعی وجود دارد در برنامه ششم باید مرتفع شود.

وی با تاکید بر این که باید امروزه به دنبال شیوه های نوین و حذف کاغذ باشیم تصریح کرد: ما از شرایط بروکراتیک و کاغذ بازی مضربه دنبال شرایط نوین با ظرفیت بالا هستیم.

این مقام مسئول با تاکید بر این که بسیاری از ضعفها نتیجه روشهای سنتی است گفت: در قانون اساسی اجرای طرح کاداستر به تصویب رسیده است و از این پس تمام نقشه ها بر اساس کاداستر تهیه می شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه حذف کامل کاغذ مورد تایید رئیس قوه قضاییه است ابراز داشت: سالانه ۸۰ تا ۹۰ میلیون تن کاغذاز خارج کشور وارد و در تهران چاپ و در سراسر کشور توزیع می شد و در یک اقدام و طرح سه ساله، میلیونها مکاتبه اداری حذف و فساد اداری کاهش و حذف شد و تخلفات پنهان نیزاز بین رفت.

تویسرکانی از رسیدگی سالانه به ۱۵ میلیون پرونده تعرض به منابع طبیعی خبر داد و افزود: این نشان می دهد مشکل در جاهای دیگری بوده و مقابله با این پدیده ها نیازمند تعاملات بخشهای مختلف است.

در پایان این مراسم از خدمات ولی الله عبدی کمیشانی مدیرکل قبلی ثبت اسناد و املاک مازندران تقدیر و محمدحسن بهادر به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: