آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 7806 1394/06/14  
مدیرکل تعاون مازندران:

ثبت ۱۳ هزار تعاونی در مازندران


مدیرکل تعاون مازندران با اشاره به ثبت حدود ۱۳ هزار شرکت تعاونی در استان، کیفیت‌بخشی تعاونی‌ها را از مهم‌ترین برنامه‌ها بیان کرد

کامران اصغری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در محمودآباد، با گرامیداشت هفته تعاون، اظهار امیدواری کرد: در این هفته برنامه‌های مختلفی برای ارتقای رشد اقتصاد بخش تعاون در نظر گرفته‌شده است.

وی به سیمای تعاون در استان اشاره کرد و آن را در اشتغال جوانان تحصیل‌کرده مهم برشمرد و گفت: آنچه مدنظر نظام اسلامی و دولت تدبیر و امید است، آنکه قرار شد بخش تعاون سهم ۲۵ درصدی در اقتصاد داشته باشد.

اصغری تصریح کرد: روح و فرهنگ تعاون، تشکیل تعاونی‌ها، تقویت روحیه همدلی و هم‌زبانی با توجه به شعار سال جاری باید مدنظر قرار گیرد و این فرهنگ در جامعه ترویج یابد.

مدیرکل تعاون مازندران با تأکید بر اینکه روح تعاون باید به سمت همدلی و هم‌زبانی سوق داده شود، بیان داشت: روح تعاون و همدلی کردن ذاتی است و باید این فرهنگ در جامعه ترویج یابد.

وی بابیان اینکه اگر قرار است، همدلی و هم‌زبانی داشته باشیم باید آن را توسعه دهیم گفت: بخش تعاون و همکاری در هر دین و مسلکی وجود دارد اما دین اسلام آن را کامل و پررنگ‌تر کرده است.

اصغری با اشاره به اینکه فرهنگ تعاون در همه جوامع وجود دارد، از تعاون به‌عنوان تجلی شعار همدلی و هم‌زبانی یادکرد و گفت: فرهنگ تعاون باید در جامعه ارزش یابد و در این راستا، اکنون سه دسته تعاونی در جامعه وجود دارند.

ثبت ۱۳ هزار تعاونی در مازندران

مدیرکل تعاون مازندران، با اشاره به فعالیت و ثبت ۱۳ هزار شرکت تعاونی در استان گفت: اغلب این تعداد تعاونی‌ها فعال هستند و دولت نیز تأکید دارد تا دستگاه‌های اجرایی از این بخش حمایت های لازم را داشته باشند.

وی هدایت و تقویت تعاونی‌های نیمه فعال و ارائه تسهیلات برای بازگشت به ظرفیت اصلی‌شان را از دیگر راهبردهای حمایتی برشمرد و گفت: تعاونی‌های راکد نیز باید به سمت فعال شدن پیش رود.

کامران اصغری، ساماندهی تعاونی‌های راکد را از سیاست‌های دولت تدبیر و امید برشمرد تا تعاونی‌های تشکیل‌شده تقویت شوند و گفت: تشکیل تعاونی‌های باکیفیت از دیگر راهبردها است و بر اساس قوانین نباید تعاونی‌هایی تشکیل شود که به سمت رکود روند بلکه باید روش‌های منطقی‌تری را برای ثبت در نظرگیریم.

اصغری، با اظهار اینکه نباید فقط تشکیل تعاونی مدنظر باشد بلکه باید به سمت فعالیت و استمرار روند گفت: اصلاً به فکر کمیت تعاونی‌ها در استان نیستیم و باید به سمت کیفیت رویم.

مدیرکل تعاون مازندران بابیان اینکه، اکثر تعاونی‌هایی که در استان تشکیل‌شده است، توانمند هستند، تصریح کرد: در هفته تعاون برخی تعاونی‌ها به‌صورت نمادین افتتاح می‌شوند.

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: