آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 7848 1394/07/12  


جوانان ایرانی ,گمشده در معادله های مدیریتی


علیرضا فرساد

ایران اسلامی در تاریخ بلند خود همیشه مدیون جوانان غیور این سرزمین بوده است.جوانان این مرز و بوم جوانانی غیور,مدبر,متعهد,متخصص هستند که رسول خدا فرمود علم اگر در ثریا هم باشد مردانی از سرزمین پارس به آن دست خواهند یافت.جوانانی که در عصر های مختلف در همه جنگ های حضور پیدا کردند و در همه سازندگی ها و آبادانی ها دخیل بودند و همت گماردند و ایران را تا به اینجا رساندند.

هدف اصلی از این یادداشت بررسی نقش جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی و پایداری آن است.شکل گیری موج انقلاب اسلامی در حکومت پهلوی با مدیریت دقیق امام(ره) و اجرای بدون عیب نقص همین جوانان کشور بود.کسانی که شب ها شبنامه پخش میکردند و دیوار نویسی میکردند و روزها در راهپیمایی ها و تظاهرات ها و سخنرانی ها شرکت میکردند.با نگاهی به شهدای انقلاب اسلامی به این درک خواهیم رسید که اکثر آنها جوانان ما بوده اند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تدابیر هوشمندانه امام(ره) اکثریت مسئولیت های اجرایی کشور را جوانان عهده دار شده و به حق که جوانان ما پاسخ اعتماد امام را به بهترین شکل دادند و عملکرد مدیریتی انقلابی مطلوبی را در دفتر انقلاب ثبت کردند.

پس از این هنگامی که غرب و متحدانش صحنه را تنگ دیدند و جوانان این کشور را بصیر و هوشیار راهی جز جنگ نظامی با ایران را در برنامه های خود ندیدند و رییس جمهور عراق,صدام حسین که نوکر وفادار آنها بود را برای این جنگ آماده کردند.

لازم به ذکر است جنگی که صدام میگفت هفته بعد با من تهران مصاحبه کنید و در همین جنگ کشور ما از 24 کشور اسیر گرفت و به واقع یک جنگ جهانی علیه یک کشور بود را باز هم همین جوانان غیور ما خنثی کردند.

امثال فرماندهان ارزشمندی چون:کاوه,باقری,خرازی,زین الدین و... جوانانی بودند که در سنین 24 تا 28 سال به درجه فرماندهی منصوب شدند اما هیچ مقامی در جمهوری اسلامی نمیتواند بگوید که این جوانان مدیریت بدی از خود بجای گذاشتند زیرا اینان برای به نمایش گذاشتن بهترین مدیریت جهان از جان خود نیز گذشتند.با ورق زدن تاریخ هشت سال دفاع مقدس و نگاه به تصاویر شهدای گرانقدر در این صحنه متوجه خواهیم شد که مقاومت در این جنگ و پیروزی بر دشمن بعثی را مدیون تیز بینی,مدیریت جهادی و تصمیم گیری درست همین جوانان ارزشمند هستیم.

پس از پایان هشت سال جنگ تحمیلی کشور نیاز به ساختن و سازندگی خسارات ناشی از جنگ بود و باز هم همین جوانان وارد عمل شدند و بسیج سازندگی حرکتی نوین را در کشور آغاز کرد.همه جوانان بسیج شدند و شروع به برنامه ریزی و طراحی و ساختن کشور کردند.جوانانی که دیروز سلاح در دست میگرفتند و با دشمن می جنگیدند حال با سلاحی دیگر در حال مبارزه با دشمن غربی هستند و آن سلاح آبادانی و ساختن کشور است.

پس از دوران سازندگی کشور جوانان ما در بسیاری از علوم نوین به خصوص صنعت هسته ای که ارزشمند ترین صنعت در کشور ما و بسیاری از کشورهای جهان است توانستند نقش موثری ایفا کنند.

اگر چه جوانان متخصص کشور ما تنها دستاوردهایشان در هسته ای نبوده است و در بسیاری از علوم از جمله علوم:نانو,هوا و فضا,رباتیک,داروسازی,صنایع دفاعی,صنایع ارتباطی و ... افتخار آفرینی کرده اند.هنگامی که پهپاد های ما بر روی آسمان اسرائیل می رود و آنها نمیتوانند حضور پهپاد های ما را احساس کنند همه این ها افتخارات همین جوانان غیرتمند انقلابی است.

این جوانان در سخت ترین بحران های نظام در کنار ولایت و آرمان های امام و خون شهدا بوده اند.در فتنه های 78 و 88 حضور همین جوانان بصیر و آگاه و همیشه در صحنه همه معادلات سازمان های جاسوسی جهان را بر هم زد.جوانانی که هنگامی که دیدند عکس امام پاره شد و بنر رهبر معظم انقلاب به پایین آمد خونشان به جوش آمد و در صحنه آمدند.

اما چرا امروز از این جوانانی که در سخت ترین شرایط در کنار نظام بوده اند در مسئولیت های مدیریتی کشور استفاده نمی شود؟ مگر در زمانهایی که جوانان مسئولیت های مدیریتی در کشور داشتند به غیر از خدمت صادقانه و مدیریتی کاربردی چیز دیگری برای کشور داشته است؟ مگر از حضور جوانان در صحنه های گوناگون تا به امروز نظام ضرری داده است؟

پس باید همه مسئولین عزیز کشور ما نگاه ابزاری نسبت به جوانان را کنار بگذارند و شعار استفاده از جوانان را به عمل تبدیل کنند زیرا که به عمل کار برآید به سخنرانی نیست.

امروز در صدر مسئولیت های اجرایی خلاء حضور جوانان احساس میشود.دولت محترم باید این مسئله را درک کند که تنها موضوعی که هم اصلاح طلبان و هم اصولگرایان در این دولت اتفاق نظر دارند و چندین بار نیز نامه نگاری های لازم شده است استفاده از جوانان در دستگاه های گوناگون است.

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: