آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 7932 1394/08/15  


یک تشخیص دیگر از ناکارآمدی مدیریتی در مازندران


محمد قلی نژاد

بیکاری جوانان ؛ بی رمقی کارخانه ها و صنایع و وجود مشکلات متعدد بر اقتصاد مازندران مسیر انتقادات جدیدی را توسط برخی کارشناسان ومدیران ملی بهمراه دارد  و در کمتر افتتاحیه ها و مراسم بازگشایی یک پروژه مهم ملی و استانی  نیست که شکوه از نبود برنامه و استراتژی روبه رشد در مدیران استانی از زبان مسئولان کشوری به میان نیاید.

در ساده ترین مورد ؛ تقلای کم رنگ مدل پیگیری مسئولان استان در ایجاد اشتغال دغدغه هایی است که سالهای سال استان مازندران با آن درگیر بوده و با توجه به استعدادهای خبره کننده استان؛ متاسفانه ناتوانی وبی تدبیری های مدیریتی دل هر مقام ارشد ملی را نیز در سفر به استان به درد می آورد تا امروز نیز در آخرین بیانات یک مقام مسئول کشوری اینگونه سخن به میان آید که  مازندران در پذیرش پروژه‌های ملی قوی نیست!

اینکه چه کسی متولی اصلی راهبردی و جهت دهی مدیران بر تحرک وپویایی بیشتر در جذب این اعتبارات ملی و پذیرش پروژه‌ها هست به دور از هرگونه  انتقادی نوک پیکان بر می گردد به ساختمان سفید استانداری مازندران واستاندار و تیم همراهش که باید پاسخگوی سخنان این مدیر ملی باشند. قائم مقام سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران در باره تدابیر مدیریتی استان در جذب پروژه‌های ملی گفت:‌مازندران در پذیرش پروژه‌های ملی قوی نیست و نباید به دلیل مناقشات و کوچک‌ شمرده شدن پروژه‌ها اجرای آن در دیگر استان‌ها اتفاق افتد.

وقتی شرایط کار برای جوانان مازندرانی  با انبوه بیکاران فراهم است  چگونه نمی توانیم  با توان مدیریتی بالا به اشتغال بیمار استان و سروسامان دادن زندگی  جوانان این استان دهمت نهیم  .حجت‌الاسلام سید حبیب‌الله حسنی که درمراسم  بهره‌برداری از پروژه بزرگ تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک و دارو در مجموعه تولید گوشت سفید زربال سخن می گفت دلسوزانه به وجود شرائط لازم برای جوانان مازندرانی اشاره کرد در کل گفت : هم‌اکنون شرایط برای کار در کشور فراهم است و مسئولان باید با تمام توان در راستای ایجاد اشتغال تلاش داشته باشند.

نبود حس وتحرک دربرخی  مدیران  در حل مشکلات موجود استان بسیاری از مدیران ملی را به واکنش هایی وا داشت که بهتر وشایسته تر است که  مدیریت ارشد استان با کم نمودن مناقشات حزبی و سیاسی با احو گروهها و... به حس ایجاد توکل و پویایی در استان همت نهد و با بهره گیری از توان بالا و تجربه  جهادگرایانه به رفع مشکلات استان همت نهد و همانگونه که حسنی در این باب توکل و مسئولیت پذیری بیشتر  می گوید : امام امت با دست خالی، توکل بر خداوند و حمایت مردم توانست رژیم 2500 شاهنشاهی با همه امکانات و حمایت‌های اجانب را از پیش‌رو بردارند، گفت: امروزه نیز باید در رابطه‌هایمان فرق بین دوست و دشمن را بدانیم.

حسنی با اعلام اینکه در رابطه با واژه مسئولیت در قرآن تأکیدات زیادی شده است، ادامه داد: در روز قیامت از مسئولیت‌ها سؤال می‌شود و باید پاسخگو باشیم.وی مسئولیت را بروز قابلیت و لیاقت اشخاص دانست و خاطرنشان کرد: هر انسان در حراست از اندیشه، فکر، محیط کار و مأموریت قابلیتی دارد تا در آن جایگاه قرار گرفته شود. حسنی با تأکید بر آنکه مازندران در پذیرش پروژه‌های ملی قوی نیست، متذکر شد:‌برخی پروژه‌های این استان به دلیل مناقشات و کوچک‌ شمردن موضوع در مناطق دیگر به بهره‌برداری می‌رسد و تبدیل به مجموعه‌ای بزرگ می‌شود.

وی خواستار ایجاد اتاق فکر به همراه طراحی و برنامه‌ریزی اصولی در این مجموعه شد و ادامه داد: توجه به آخرین دستاوردهای علمی منطقه در پرورش طیور باید در دستور کار مسئولان باشد.

حسنی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: در ابتدا باید به تعریف عمیق مقاومت بپردازیم و مسئولیت‌پذیری در اقتصاد مقاومتی را کنکاش کنیم.

حسنی با اعلام اینکه سرمایه‌گذاران مازندران باید از نمایندگان استان بخواهند تا راههای ترقی و پیشرفت را برای شمال کشور فراهم کنند

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: