آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 7959 1394/08/19  


ضرورت تغییر رویکرد به ورزش دختران


وزیر ورزش و جوانان گفت: متاسفانه همچنان مخالفت برخی خانواده‌ها با ورزش کردن دختران وجود دارد که باید این نگاه را تغییر دهیم.

محمود گودرزی در نشست هم اندیشی مسئولان ورزش بانوان استان ها و شهرستان های تابعه افزود :پژوهش ها نشان می دهد بسیاری از بانوان به جای ورزش یا پای تلویزیون می نشینند و یا به امور دیگر می پردازند.

وی با بیان اینکه چند تحقیق درباره ورزش کردن بانوان انجام گرفته است ادامه داد: براساس یک تحقیق بانوان در ایران نزدیک به چهار ساعت وقت فراغت دارند که 50 درصد آن صرف تماشای تلویزیون می‌شود که به احتمال زیاد هم اکنون این زمان بیشتر هم شده است.

گودرزی افزود: 50 درصد دیگر صرف فعالیت‌های فراغتی دیگر شامل مطالعه، صحبت کردن با تلفن و یا فعالیت‌های روزمره دیگر می‌شود و مقدار کمی از آن صرف ورزش می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان ا‌دا‌مه‌ داد: در تحقیق دیگری که صورت گرفته محدودیت‌ها مطرح شده است، به طوری که 69.5 درصد از دختران اعلام کرده‌اند که کمبود امکانات در فضای ورزشی دارند که البته این حقیقت است. 59 درصد گفته‌اند که زمان‌هایی که در اختیارشان قرار می‌گیرد نامناسب است. هفت درصد نداشتن وقت 3.6 درصد هزینه بالا، 4.5 تا پنج درصد ترس از افت تحصیلی را عنوان‌ کرده‌اند اما 83 درصد اعلام کرده‌اند که والدین آنها با فعالیت‌های ورزشی مخالف هستند.

وی افزود: البته باید بگویم که این تحقیق در یک شهرستان انجام شده است و به احتمال زیاد در مراکز استان‌ها این درصد کمتر است؛ در واقع موانعی که وجود دارد بخش عمده آن فرهنگی است. گودرزی ادامه داد: اگر امکانات را به وفور فراهم کنیم و هزینه‌ها هم رایگان شود با مخالفت خانواده‌ ها کاری نمی توانیم بکنیم اما باید این رویکرد تغییر داده شود تا خانواده‌ها ورزش را به عنوان یک ضرورت بپذیرند.

وزیر ورزش گفت: در بخش بانوان ظرفیت عظیمی وجود دارد که توانسته‌ایم فضای نسبی را در حوزه قهرمانی برای انان فراهم کنیم اما باز هم با محدودیت‌هایی روبرو هستیم؛ با این حال این ظرفیت در بخش بانوان ارقام قابل توجهی را رقم زده‌اند به طوری که در باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی 25 درصد از مدالها متعلق به بانوان بود و اگر آنها درصد حضورشان در اردوهای تیم ‌ملی و شاکله تیم‌های ما بیش از 25 درصد باشد مدال‌های بیشتری هم به دست خواهد آمد.

گودرزی ادامه داد:  الان یک آقا را مثال بزنید که در پارالمپیک و المپیک توانسته باشد سهمیه کسب کند : ولی بانوان این کار را انجام داده اند که کار بزرگی است بنا‌بر‌این باید این ظرفیت عظیم درک و شناسایی شود.؛البته ملاحظات فرهنگی و شرعی در نظر گرفته شود.

وزیر ورزش با اشاره به بحث هایی که درباره تیم فوتسال بانوان پیش آمد گفت: تیم فوتسال بانوان در آسیا خوش درخشید که ما هم آنها را تشویق کردیم،که این کار وظیفه ما بود، به دلایلی مثل نداشتن روادید و یا دوری راه به گواتمالا قرا بود به مسابقات نروند که دیدید خود رئیس جمهور به موضوع ورود کرد، به من و وزیر خارجه دستور داد که آن را پیگیری کنیم.

گودرزی ادامه داد: وزیر خارجه هم اعلام کردند که با مکزیک و گواتمالا رایزنی‌هایی داشته اند و با فیفا 

وزیر ورزش و جوانان گفت: تکالیف ما با برگزاری این جلسات این است که نگاه‌ها را تغییر دهیم؛ بانوان باید برای سلامتی خود و نسل آینده ورزش کنند.

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: