آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 8017 1394/08/25  


نگرانی از شکست طرح تحول سلامت


تاخیر بیمه ها در پرداخت مطالبات مراکز درمانی وزارت بهداشت، باعث شد تا روز گذشته جلسه ای با حضور معاون اول رئیس جمهوری و مسئولان وزارتخانه های مربوطه، برگزار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه تعیین تکلیف بدهی بیمه ها به بیمارستان ها روز گذشته به ریاست معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد. در این جلسه، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، وزیر بهداشت، وزیر رفاه، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، رئیس کل بانک مرکزی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت و مدیرعامل بانک رفاه کارگران نیز حضور داشتند.

دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت معتقد است که تدوام روند موفق طرح تحول نظام سلامت، مشروط به تامین اعتبارات لازم است که بخشی از این اعتبارات را بیمه ها تامین می کنند.

این در حالی است که وزیر بهداشت از نحوه همکاری بیمه ها در پرداخت مطالبات وزارت بهداشت به شدت گلایه مند بوده و گفته است که بیمه سلامت مدعی است پولی از دولت دریافت نکرده است و تامین اجتماعی که قرار نبوده پولی از دولت بگیرد ، موضوع طلب صندوق بازنشستگی و مستمریهای خود از دولت را مطرح می کند، در حالی که آنچه به حوزه ما مرتبط است بیمه باید پول خدمتی را که خریداری کرده است پرداخت کند.

هاشمی، عدم پرداخت به موقع مطالبات، رفتار غیر دوستانه در مورد کسورات و رسیدگی به اسناد و کوچک کردن سبد خدمات توسط بیمه ها را مورد انتقاد قرار داد و گفت: این گونه اقدامات چیزی جز تضعیف دولت نیست و آنها نمی توانند مدعی باشند که به دولت کمک می کنند.

به گفته وزیر بهداشت، از اول سال تا کنون سازمان تامین اجتماعی با وجود کسر حق بیمه و دریافت از بیمه گذار، تنها ۵ درصد از مطالبات را پرداخت کرده و این نشان می دهد که آنها قصد دارند طرح تحول سلامت را متوقف کنند.

در همین حال، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری نیز در جلسه روز گذشته بر لزوم تدوین طرحی جامع برای جبران کسری‌ها و پرداخت به موقع بیمه ها به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاکید کرد و گفت: اگر طرحی مناسب و کارآمد برای حل این مشکل تدوین شود، خدمتی ماندگار است که نظام درمانی کشور را ساماندهی خواهد کرد.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به پیشنهادات مطرح شده برای حل مشکل بدهی بیمه به بیمارستان ها با استفاده از تسهیلات بانک های تجاری توسط سازمان های بیمه‌گر، این طرح را مثبت ارزیابی کرد و از رئیس کل بانک مرکزی خواست گروهی را تعیین کند تا به همراه نمایندگان دستگاه های ذیربط، جزئیات و مسائل فنی موضوع را به دقت مورد بررسی قرار دهند و نتیجه را اعلام نمایند.

بر اساس آنچه که دکتر محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت عنوان داشته است؛ بیمه ها در سال جاری تقریبا پرداختی به مجموعه وزارت بهداشت نداشته اند و کمتر از ۷ درصد از اسناد سال ۹۴ پرداخت شده است. این در حالی است که برخی از سازمان های بیمه گر هیچ پرداختی در سال جاری نداشته اند.

وی با بیان اینکه بیش از ۷ هزار میلیارد تومان خدمات در این مدت ارائه شده است، گفت: موعد بیش از ۴ هزار میلیارد تومان از این اسناد سپری شده است. در صورتی که این مشکل حل نشود در ماه های آتی چالش های بیشتر در بیمارستان های وزارت بهداشت خواهیم داشت. این در حالی است که نیمی از این مطالبات مربوط به بیمه سلامت ایرانیان و نیمی دیگر مربوط به بیمه تامین اجتماعی است.

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: