آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 8028 1394/08/27  


نخستین استارتاپ اسپارک مازندران در ساری


بر اساس برنامه تنظیم شده رویداد استارتاپ اسپارک در آخرین یکشنبه پایان هرماه با معرفی یک کارآفرین و یک سمینار آموزشی تا رسیدن به نتیجه مطلوب به کار خود ادامه خواهد داد.

نخستین رویداد استارتاپ اسپارک ساری به همت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران، مرکز رشد فناوری اطلاعات در صنعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری و سازمان اطلاعات و آمار شهرداری ساری با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بکار خود خاتمه داد. بر اساس برنامه تنظیم شده رویداد استارتاپ اسپارک در آخرین یکشنبه پایان هرماه با معرفی یک کارآفرین و یک سمینار آموزشی تا رسیدن به نتیجه مطلوب به کار خود ادامه خواهد داد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران، در بخشی از سخنان خود در این رویداد با بر شمردن زیرساخت ها و توانمندی های حال حاضر استان و سیاست ها و دیدگاه دولت و نقش حمایتی آن در این حوزه، زمینه را برای فعالیت بخش خصوصی مناسب و جمع شدن سرمایه گذاران، صاحبان علم و دانش و ایده با یکدیگر و بهره گیری از حمایتهای سیاست گذاران دولتی را ضامن توسعه کسب و کار در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات استان دانست.

یدالله طهماسی با بیان اینکه زیرساختهای ارتباطات استان در کشور رتبه دوم بعد از تهران را دارد گفت: در استان بیش از ۶۰۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری نصب شده است و ضریب نفوذ اینترنت استان نیز ۱۰۲ درصد است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۳ درصد از دانشجویان دانشگاههای استان در رشته های IT و یا مرتبط به آن در حال تحصیل می باشند افزود: یکی از مشکلات امروز ما در بحث محتوا است و علاقمندان می توانند در این زمینه فعالیت کنند.

در ادامه این جلسه معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری گفت: این رویداد با حضور مدیران دستگاه های اجرائی و جمع کثیری از اساتید، نخبگان، دانشجویان و فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بهمراه مدیران شرکت های دانش بنیان استان با هدف تکمیل فرایند طرح شتاب‌دهی کارآفرینی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان مازندران، با فراهم آوردن زمینه مناسب برای بکارگیری حداکثر توان بخش خصوصی و استفاده از پتانسیل نخبگان و استعدادهای برتر برگزار گردید.

محمد محمدزاده ادامه داد: از محورهای اصلی این رویداد که برای نخستین بار در استان مازندران برگزار می شود، انتقال تجربیات کارآفرینان و آموزش کارآفرینی مبتنی بر ظرفیت بالقوه استان در حوزه‌ فناوری اطلاعات و ارتباطات بعنوان تأمین کننده نیاز و زیرساختهای لازم توسعه صنعت گردشگری، کشاورزی و صنایع دستی تعیین شده است.

وی همچنین یکی از مزیت های شرکت در چنین رویدادی را توسعه و تقویت شبکه اجتماعی دانست و اذعان کرد: امروزه سرمایه اجتماعی، سرمایه¬ای پنهان و بسیار مهم است و یکی از عوامل موفقیت کارآفرینان در دنیا سرمایه اجتماعی عظیم آنهاست.

در ادامه این رویداد ناصر غانم زاده مربی و مشاور بین المللی کارآفرینی بعنوان سخنران کلیدی مباحثی را در مورد استارتاپ بیان کرد که مورد توجه کلیه حاضرین در جلسه قرار گرفت.

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: