آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 8054 1394/09/20  


بستری ۳۴۳ بیمار مشکوک به آنفلوآنزا


سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه 672 نفر در سیستان و بلوچستان مشکوک به بیماری آنفلوآنزا بوده‌اند، گفت: مسافران افغانستان و پاکستان احتمالا منشأ ورود این بیماری هستند

سلیمان عباسی در گفت‌وگو با فارس،‌ از حضور خود در شهر زابل و استان سیستان و بلوچستان جهت بررسی بیماری آنفلوآنزا خبر داد و گفت: طبق بررسی‌های به عمل آمده و اقدامات انجام گرفته در زاهدان،‌ زابل و ایرانشهر نتایج خوبی در رابطه با پیشگیری از آنفلوآنزا حاصل شده است.
 
وی افزود: فعالیت پیشگیری از آنفلوآنزا در سیستان و بلوچستان از بدو ورود حجاج به کشور و بازگشت زائران از کربلا آغاز شده است و این بیماری به خوبی تحت کنترل قرار دارد.
 
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه یکی از زائران بازگشته از کربلا آزمایش آنفلوآنزای آن مثبت گزارش شده است، گفت: این فرد در حال حاضر تحت درمان بوده و بیشتر افرادی که مشکوک به این بیماری بوده یا آزمایش آنها مثبت گزارش شده از مسافران پاکستان و افغانستان بوده‌اند و این موضوع می‌توانند منشأ این بیماری باشد.
 
عباسی بیان داشت: تدابیری خوبی در زاهدان و زابل و سیستان و بلوچستان پیش‌بینی شده همچنین پزشکان همه به حالت آماده باش درآمدند و بخش ایزوله نیز در بیمارستان‌ها تهیه شده است.
 
وی افزود: آموزش‌های پیشگیرانه در استان در همه مکان‌های عمومی ارائه شده و وضعیت در حال حاضر قابل قبول است.
 
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از فوت 4 نفر به دلیل ابتلا به آنفلوآنزا در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: 3 مورد از فوتی‌ها زن باردار و یک نفر از آنها بیمار مبتلا ARBS بوده است.
 
عباسی با اشاره به اینکه اقدامات وزارت بهداشت در جهت پیشگیری از آنفلوآنزا خوب بوده است، گفت: با وجود وسعت سیستان و بلوچستان و کمبود امکانات بهداشتی این بیماری کنترل شده و جای نگرانی ندارد.
 
وی با اشاره به اینکه هر 4 مورد فوتی تابعیت ایرانی داشته‌اند، افزود: افراد مشکوک به علائم آنفلوآنزا که به مراکز درمانی مراجعه کنند توسط کادر پزشکی تحت نظارت و مراقبت قرار می‌گیرند.
 
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: نیاز به تعطیلی مدارس در سیستان و بلوچستان نیست و اگر فردی علائمی در آن مشاهده شود باید بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه و اقدامات لازم جهت پیشگیری و درمان انجام دهد.
 
عباسی ادامه داد: طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان و زاهدان 672 مورد مشکوک به آنفلوآنزا گزارش شده که 343 مورد از  آنها بستری شده و تحت مراقبت قرار گرفته‌اند.
 
وی با بیان اینکه از 238 بیمار نیز نمونه‌گیری شده است گفت: 58 نفر نتیجه آزمایش آنها مثبت گزارش شده است، همچنین 12 نفر فوتی اعلام شده که تنها 4 مورد آنها با تشخیص آنفلوآنزا بوده است.
 
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطر نشان کرد: 8 مورد از فوتی‌ها بدون تشخیص ابتلا به آنفلوآنزا بوده و یا بعد از مرگ نتیجه آزمایش آنها منفی بوده است

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: