آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 8101 1394/10/03  


مروری بر هفته بیستم رقابت های دسته اول


دور برگشت رقابت های دسته اول آزادگان عصر امروز با انجام 10 دیدار شروع می شود. آغاز زودهنگام دور برگشت بازی های دسته اول به این دلیل می باشد که تعطیلات لیگ برتر و لیگ دست اول همزمان شده تا تیم های دسته اولی در بازار نقل و انتقالات متضرر نشوند.

دور برگشت رقابت های دسته اول آزادگان عصر امروز با انجام 10 دیدار شروع می شود. آغاز زودهنگام دور برگشت بازی های دسته اول به این دلیل می باشد که تعطیلات لیگ برتر و لیگ دست اول همزمان شده تا تیم های دسته اولی در بازار نقل و انتقالات متضرر نشوند.


 

به گزارش "شمال امروز، دور برگشت رقابت های دسته اول آزادگان عصر امروز با انجام 10 دیدار شروع می شود. آغاز زودهنگام دور برگشت بازی های دسته اول به این دلیل می باشد که تعطیلات لیگ برتر و لیگ دست اول همزمان شده تا تیم های دسته اولی در بازار نقل و انتقالات متضرر نشوند. بعد از برگزاری اولین هفته از دور برگشت ، تیم ها به مدت سه هفته به تعطیلات می روند. هفته بیست و یکم رقابت های دسته اول پنج شنبه 24 دیماه برگزار خواهد شد و تیم ها تا آن زمان فرصت دارند تا خودشان را بازسازی کرده و نفرات لازم را برای ترمیم نقاط ضعف شان جذب کنند.
 
در دور رفت پیکان به واسطه شکست غیرمنتظره فجرسپاسی قهرمان شد تا در دور برگشت کار سختی پیش رو داشته باشد. زیرا تیم های فجر سپاسی ، مس کرمان و خونه به خونه بابل به صورت جدی در تعقیب آنها هستند. البته به غیر از چهار تیم مذکور ، ماشین سازی تبریز ، آلومینیوم اراک ، نفت آبادان هم که داعیه صعود به لیگ برتر را دارند در تعقیب صدرنشین نیم فصل اول هستند. با توجه به برنامه ریزی فدراسیون فوتبال مبنی بر سقوط 5 تیم انتهای جدول به لیگ دسته دوم ، رقابت تیم های پایین جدولی هم فشرده و نزدیک است. هم در پایان دور رفت 5 تیم پارسه ، پاس ، گل گهر ، خیبر و آلومینیوم هرمزگان در انتهای جدول جای گرفتند ولی با توجه به ضعف فنی ، ضعف مدیریتی و ضعف مالی که گریبانگیر اکثر تیم های دسته اولی است تیم های فولاد یزد ، ایران جوان بوشهر و داماش گیلان هم در صورتیکه نتوانند مشکلات شان را بر طرف کنند بعید نیست یکی از تیم های سقوط کننده به دسته دوم باشند.
لیگ آزادگان در شروع زودهنگام نیم فصل دومش یک میهمان ویژه هم دارد. این میهمان شناخته شده ستاره ملی پوش و لژیونر داماشی ها است. علیرضا جهانبخش که با پیراهن داماش به فوتبال هلند پیوست و در پی آن پیراهن تیم ملی کشورمان را پوشید و در جام جهانی هم بازی کرد امروز به ورزشگاه می رود تا دیدار تیم سابقش را برابر پیکان از نزدیک تماشا کند. حضور ستاره ملی پوش داماشی ها در رشته به دلیل تعطیلات لیگ هلند می باشد.

داماش گیلان – پیکان تهران ؛ جدال قهرمانان در حضور جهانبخش

داماش در رشت نه تنها تیمی شکست ناپذیر بلکه تیمی در حد قهرمان است و این موضوع برای همه تیم هایی که قرار است در رشت به دیدار شاگردان مجید جهانپور بروند محرز شده است. داماشی ها در صورتیکه می توانستند نتایج داخل خانه را در بازی های بیرون از خانه هم تکرار کنند امروز به جای پیکان صدرنشین لیگ بودند. با توجه به شرایطی که داماشی ها در رشت دارند و از سویی حضور علیرضا جهانبخش در رشت که گفته می شود قرار است از نزدیک دیدار همبازیان سابقش برابر پیکان را تماشا کند باعث شده تا دیدار قهرمان دور رفت بازی ها با قهرمان بازی های خانگی لیگ دیدار پیکان و داماش یکی از دیدارهای جذاب و حساس در نخستین روز از دور برگشت بازی های دسته اول شود. ستاره لژیونر و ملی پوش کشورمان که با پیراهن داماش به فوتبال دنیا معرفی شد در مرداد 1391 و در دیدار داماش با پیکان که با نتیجه 3-5 به سود رشتی ها تمام شد زننده دو گل و یک پاس گل برای داماش بود.
نتیجه بازی رفت : پیکان تهران 3 – داماش گیلان صفر

فجر سپاسی شیراز - خونه به خونه بابل ؛  فینال زودهنگام در حافظیه

فجر شهید سپاسی شیراز و خونه به خونه بابل در حای به مصاف هم می روند که دو تیم به دلیل شکست در هفته پایانی دور رفت بازی ها جایگاه شان را را از دست داده و همچو پلنگ زخمی می مانند. فجری ها که در هفته پایانی دور رفت در دیداری خانگی 0-2 برابر نفت آبادان قهرمانی دور رفت از چنگ شان پرید در این دیدار به دنبال کسب پیروزی و بازگشت به صدر جدول هستند و این در حالی است که تیم خونه به خونه بابل هم که همانند فجر هفته قبل را با شکست برابر داماش گیلان پشت سر گذاشته و جایگاه سومی اش را از دست داد در پی کسب سه امتیاز این دیدار است تا علاوه بر بازگشت به رده سوم شکست بازی رفت در برابر فجر را تلافی کند.
نتیجه بازی رفت : خونه به خونه بابل صفر – فجر سپاسی شیراز 2

گیتی پسند اصفهان -  مس کرمان ؛ نیم نگاه گیتی به بالای جدول

مس کرمان که به واسطه شکست خونه به خونه برابر داماش در آخرین روز از دور رفت بازی ها در رده سوم قرار گرفت امروز دیدار سختی برابر گیتی پسند دارد. زیرا تیم اصفهانی همانند مسی ها بسته و دفاعی بازی می کنند و به راحتی به میهمانان شان امتیاز نمی دهند. گیتی که هم اکنون با 23 امتیاز در رده یازدهم جدول قرار دارد بدش نمی آید خودش را به جمع تیم های بالای جدولی برساند و به همین منظور این تیم امروز با انگیزه پیروزی برابر مس صف آرایی می کند تا ضمن کسب سه امتیاز بازی شکست بازی رفت برابر مس را هم جبران کند.
نتیجه بازی رفت : مس کرمان 1 – گیتی پسند صفر

نفت مسجد سلیمان - آلومینیوم اراک ؛ اراکی ها در پی تلافی

در اولین هفته بازی ها در دور رفت تیم های آلومینیوم و نفت در حالی به مصاف هم رفتند که از نظر روحی و روانی شرایط یکسانی نداشتند. زیرا نفت تیمی سقوط کرده از لیگ برتر به شمار می رفت و به همین دلیل حساب ویژه ایی روی آنها باز شده بود ولی آلومینیومی ها از دسته دوم به لیگ دسته اول آمده بودند و بازیکنن شان با شرایط بازی ها آشنایی زیادی نداشتند و به همین دلیل در اولین بازی های شان با چاشنی احتیاط به مصاف حریفان شان می رفتند و به همین دلیل در دیدار رفت با نفتی ها به رغم بازی تهاجمی نتوانستند نتیجه مطلوبی بگیرند. امروز شرایط دو تیم متفاوت است. نفتی ها در طول هفته های گذشته تیمی بی آزار و متوسط نشان دادند در حالیکه آلومینیومی ها پرانگیزه و قدرتمند بودند تا جاییکه در پایان دور رفت در رده پنجم جدول جای گرفتند و برای اینکه یکی از سه تیم صعود کننده به لیگ برتر باشند هیجان زیادی دارند و می خواهند در مسجد سلیمان با خلق شگفتی سه امتیاز کامل بازی را به حساب خود واریز کنند تا بر خلاف دور رفت ، دور برگشت را طوفانی آغاز کنند.
نتیجه بازی رفت : آلومینیوم اراک صفر – نفت مسجد سلیمان صفر

ماشین سازی تبریز- آلومینیوم هرمزگان ؛ کار سخت نادر در تبریز

نادر دست نشان ؛ سرمربی ماشین سازی که به پیشنهاد چند صدمیلیونی و اغواء کننده تیم های پاس و نفت آبادان جواب رد داد تا در تبریز ماندگار شده ماشین سازی را به جایگاه واقعی اش برساند باید بداند کار سختی در این تیم که با مدیریت مشترک مدیران ماشین سازی و شهرداری اداره می شود دارد. از سویی رییس کنون هواداران ماشین سازی گفته هدف نهایی ماشین سازی صعود به لیگ برتر است و هیچ بهانه ایی هم برای عدم صعود قابل قبول نیست، زیرا ماشین سازی حمایت شهردار و اعضای شورای شهر تبریز را به دنبال خود دارد. همین اظهار نظرها که در سایت باشگاه منتشر شده حاکی از این است که نادر دست نشان و شاگردانش در تبریز کار سختی پیش رو دارند و در صورت عدم نتیجه گیری دلخواه اطرافیان تیم آنها مجبور به ترک تبریز خواهند بود. خواسته اطرافیان ماشین سازی آنهم در ابتدای دور برگشت بازی های در حالی است که این تیم تبریزی برای بازی در دسته دوم بسته شده بود ولی در آخرین لحظات با امتیاز شهرداری در دسته اول حضور یافت بدون آنکه بتواند بازیکنانی در حد و اندازه لیگ دسته اول جذب کند.
نتیجه بازی رفت : آلومینیوم هرمزگان 1 - ماشین سازی شهرداری تبریز 2

ایران جوان بوشهر- صنعت نفت آبادان ؛ جنگ نفت برای صعود

مدیران نفت آبادان برای اینکه تیم شان یکی از سه سهمیه صعود به لیگ برتر را به دست آورند در پی جذب مربیانی هستند که تجربه کار در دسته اول را داشته و موفق به بالا بردن تیم به لیگ برتر در کارنانه آنها ثبت شده باشد و از همین رو نادر دست نشان ؛ سرمربی موفق ماشین سازان را برای هدایت نفت در نظر گرفته بودند تا شاید با این مربی به لیگ برتر صعود کنند و باید دید در پایان هفته بیستم نفتی ها با مربیان بومی خود چه نتیجه ایی کسب می کنند و در چه جایگاهی قرار می گیرند. تیمی که پیش از سایر تیم های دسته اولی کارش را با نربیان پرتغالی شروع و از امکانات خوبی هم بهره مند هستند.
نتیجه بازی رفت : نفت 2 – ایران جوان صفر

مس رفسنجان - گل گهر سیرجان ؛ جدال در کویر

کرمانی ها همانند سال قبل در این دوره از رقابت های دسته اول هم سه نماینده دارند. مس کرمان نماینده اول کرمانی ها هم اکنون یکی از مدعیان صعود محسوب می شود. اما دو تیم مس رفسنجان و گل گهر سیرجان در تلاش هستند تا خودشان را در جدول حفظ کنند و البته رفسنجانی ها در این بین موفق تر بوده اند و برخلاف گل گهر که یکی از 5 تیم قعرنشین می باشد جایگاه بهتری دارند و حتی در تلاش هستند تا در دور برگشت بین 5 تیم اول جدول جای بگیرند. باید دید دربی کرمانی های لیگ که در دور رفت بدون گل تمام شده بود در روز نخست نیم فصل دوم چه نتیجه ایی برای کرمانی ها خواهد داشت.
نتیجه بازی رفت :  گل گهر سیرجان صفر – مس رفسنجان صفر

نساجی مازندران  - فولاد یزد ؛ گربه سیاه در خانه ببر

فولاد یزد که فصل قبل با متوقف کردن نساجی مانع صعود شمالی ها به مرحله پلی آف شده بودند در بازی رفت هم با یک گل نساجی را شکست دادند تا عملاً گربه سیاه نساجی لقب بگیرند. نساجی چی ها برای اینکه طلسم شکست ناپذیری فولادی ها را بشکنند علاوه بر انجام تمرینات منظم و هدفمند دو بازی تدرکاتی هم با تیم های شهدای جویبار و جوانان نساجی برگزار کردند که در هر دو بازی هم به پیروزی رسیدند تا با رحیه مضاعفی به مصاف گربه سیاه یزدی شان بروند. نساجی در این دو بازی تدراکاتی که ماکتی از بازی با فولاد بود شهدای جویبار را 1-2 مغلوب کرد و تیم جوانانش را هم با سکل مغلوب کرد. میثم بائو که گفته می شد از تیم نساجی کنار گذاشته شده است در دیدار با جوانان برای نساجی به میدان رفت و گل هم زد تا مقدمات بازگشت مجددش به میدان فراهم شود. با توجه به تمهیداتی که نساجی در هفته گذشته اندیشیده باید دید آیا ببرهای مازندران که در تب و تاب انتقام از گربه سیاه یزدی می سوزند می توانند فولادی ها را در این دیدار خانگی شکست دهند یا بازهم در خم فولاد گیر می کنند و دست شان از برد کوتاه می ماند.
نتیجه بازی رفت : فولاد یزد 1 – نساجی مازندران صفر

شهرداری اردبیل - پاس همدان ؛ بازی پایانی ممی و طلایی

پاس به رغم حمایت های همه جانبه استاندار ورزش دوست همدان همچنان در رده های انتهایی جدول قرار دارد و رضا طلایی منش هم به رغم تلاش زیاد و میدان دادن به بازیکنان بومی اش نتوانسته پاس را از قعر جدول نجات دهد. از سویی شهرداری اردبیل که با محمد ربیعی نتایج خوبی نگرفت و برای بقاء محمد احمدزاده را به جای او جذب کرد به رغم درخشش در دو – سه بازی ابتدایی تحت هدایت ممی احمدزاده در چند بازی اخیر خود افت کرده و تا رده چهاردهم سقوط کرده است و در صورتیکه نتواند نتایج مطلوبی بگیرد و روند فعلی را ادامه دهد مطمئناً یکی از تیم های سقوط کننده خواهد بود. با توجه به همین شرایط نامطلوبی که دو تیم غرب کشورمان در جدول دارند پایه صندلی مربیگری ممی و طلایی بیش از پیش لرزان به نظر می رسد و اگر نتوانند در این دیدار نتیجه بگیرند چه بسا در ابتدای نیم فصل دوم مجبور به خداحافظی از این تیم ها شوند.
نتیجه بازی رفت : پاس همدان 1 – شهرداری اردبیل 1

پارسه تهران - خیبر خرم آباد ؛ نیکبخت در لبه پرتگاه

وضعیت خیبر در جدول به هیچ وجه خوب نیست و این به معنی خراب بودن وضعیت علی نیکبخت ؛ سرمربی زحمتکش این تیم است. نیکبخت که خیبری ها را با دست خالی به لیگ دسته اول آورد به خوبی می داند در صورت نتیجه نگرفتن خیبر ، مدیران این تیم خرم آبادی به رغم علاقه ایی که به او دارند به فکر جایگزین برایش خواهند بود و به همین دلیل نیکبخت برای اینکه به سرنوشت مربیانی نظیر : پیوس ، مهابادی ، شهباء و پرتغالی های نفت و نساجی دچار نشود چاره ایی جز شکست دادن پارسه ندارد. تیمی که این روزها شرایط منسبی ندارد و تلاش زیادی برای فرار از قعر جدول می کند.
نتیجه بازی رفت : خیبر خرم آباد 3 – پارسه تهران صفر

 

 

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: