آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 8255 1395/03/02  


علت برکناری فرمانداران دولتی


با آغاز کار مجلس دهم و عدم رفع برخی از مشکلات در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی ناشی از ضعف مدیریتی، دولت تصمیم گرفت تا تغییراتی در بدنه خود اعمال کند که از آن جمله تغییر استاندار خوزستان بود.

در همین راستا سید شهاب الدین چاووشی معاون سیاسی استانداری تهران از تغییر دو فرماندار در استان تهران خبر داد و گفت: جابه‌جایی و تغییر فرمانداران در استان تهران صرفا سیاسی نبوده و نیست بلکه یکی از اهداف ما اجرای هر چه دقیقتر و پرشتاب‌تر برنامه‌های اقتصادی دولت و همچنین روی کارآمدن مدیران جوان‌تر در عرصه‌های سیاسی است. بر این اساس برخی از کارشناسان معتقدند که دولت در حالت کنونی با توجه به برخی مشکلات چاره‌ای جز تغییر و عزل و نصب برخی از مدیران خود نداشته و به نظر در آینده شاهد تغییرات گسترده‌تری در سطوح مدیران و وزرا از سوی دولت خواهیم بود.

تغییر دو فرماندار در استان تهران

معاون سیاسی استانداری تهران با اشاره به اینکه طی برگزاری دو انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری و مجلس به خاطر اینکه مشکلی در روند برگزاری آن پیش نیاید از اعمال هرگونه تغییری خود داری کردیم، گفت: تغییر و تحول در هر دستگاه و سیستمی امری عادی و طبیعی است، عملکرد فرمانداران و مدیران همواره توسط مراتبط بالاتر مورد ارزیابی‌های کارشناسی قرار می‌گیرد تا نقاط قوت وضعف‌ها مشخص شده تا در راستای تقویت نقاط قوت و رفع کم و کاستی‌ها اقدام شود. چاووشی ادامه داد: استاندار تهران تاکید جدی بر اجرای هر چه دقیق‌تر و بهتر برنامه‌های دولت از جمله تحقق اقتصاد مقاومتی دارند که در این راستا تغییر برخی فرمانداران در گذشته احساس می‌شد اما به علت برگزاری دو انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی به دلیل اینکه مشکلی در روند برگزاری آن پیش نیاید از اعمال هرگونه تغییری خود داری کردیم. وی تاکید کرد: جابه‌جایی و تغییر فرمانداران در استان تهران صرفا سیاسی نبوده و نیست بلکه یکی از اهداف ما اجرای هر چه دقیق‌تر و پرشتاب‌تر برنامه‌های اقتصادی دولت و همچنین روی کارآمدن مدیران جوان‌تر در عرصه‌های سیاسی است تا با انگیزه‌ای دوچندان بتوانیم امور و برنامه‌ها را پیش ببریم. چاوشی ادامه داد: فرارسیدن دوره بازنشستگی و ملاحظات فنی و کاری از دیگر عوامل تغییر مدیران و فرمانداران به شمار می‌رود. چاووشی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف این تغییرات شتاب‌دادن بر اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است، گفت: با توجه به ارزیابی‌هایی که از عملکرد فرمانداران صورت گرفته و همچنین بر اساس برخی ملاحضات فنی و کاری شاهد تغییر فرمانداران شهرستان‌های قدس و رباط کریم خواهیم بود.

علت برکناری فرمانداران دولتی

براین اساس ۱۰ روز پس از دومین دور انتخابات مجلس که مساله تغییر استاندار خوزستان به میان آمد، محمد امین رضازاده مدیرکل سیاسی وزارت کشور با اشاره به اینکه مثل همیشه تغییراتی در سطح فرمانداران انجام می‌شود گفت: . «شاهد تغییرات و جابه‌جایی‌های طبیعی در سطح فرمانداران خواهیم بود. برخی فرمانداران بازنشسته می‌شوند و برخی فرمانداران هم از شهری به شهر دیگر جابه‌جا می‌شوند. وی همچنین افزود: ممکن است بعضی از فرمانداران هم نقض یا ضعفی داشته باشند که باید این ضعف برطرف شود. به هر حال سیاست وزارت کشور این است که تغییرات در حد طبیعی باشد. این تغییرات ربطی به انتخابات ندارد، زیرا همه فرمانداران در زمینه انتخابات نمره قبولی گرفتند، آنچه برای دولت مهم است این است که در جامعه آرامش برقرار شده و اختلافات احتمالی مسئولان بین مردم کشانده نشود. » گرچه پیش‌تر همزمان با توافق هسته‌ای و انتقادها نسبت به عملکرد برخی از مدیران و وزرای دولت، تغییراتی در حوزه استانداری چند استان به عمل آمد اما اکنون با توجه به عدم رفع مشکلاتی این عزل و نصب‌ها ابعاد گسترده‌تری به خود خواهد گرفت./آرمان

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: