آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 8267 1395/03/02  


پورقاز: چرا قلعه نویی نیامده رفت؟


عزت الله پورقاز از سقوط تیم ملوان به لیگ یک به عنوان تلخ ترین خاطره فوتبالی خود یاد می کند.

ملی پوش تیم ملوان در گفتگویی پیرامون سقوط این تیم حرف های جالبی زد:


در سقوط همه مقصرند!
یک نفر مقصر سقوط تیم ملوان نیست. همان طور که در موفقیت همه دخیل هستند در سقوط هم همه نقش دارند. هر کسی به اندازه ای. واکاوی سقوط ملوان کار خوبی است اما تقصیرها را به گردن یک نفر یا چند نفر انداختن کار بی انصافانه و البته بیهوده ای است.
من می خواهم به یک نکته مهم اشاره کنم. ابتدای فصل امیر قلعه نویی با اشتیاق برای مربیگری ملوان به انزلی آمد همان طور که چندی پیش با همین اشتیاق به تبریز رفت. چرا امیر قلعه نویی نیامده رفت؟ به این دلیل که ابزار کار برای موفقیت در انزلی را فراهم ندید!


من نمی خواهم صحبت از پول بکنم. هیچ وقت طی دو فصلی که در ملوان بودم دم از مشکلات مالی نزدم و مصاحبه نکردم در حالی که روزهای سختی به من گذشت. منی که در انزلی غریبه و میهمان بودم. فوتبال حرفه است. بازیکنی وقتی قرارداد می بندد روی دستمزدش حساب باز می کند و اگر این پول وارد زندگی او نشود برای گذران زندگی دچار مشکل خواهد شد. هر آدمی در هر حرفه ای کار کند و پول نگیرد یا کج و دار مریض و کم پول بگیرد طبیعی است که دغدغه ذهنی پیدا کند و وقتی این شرایط پیش آید تمرکز از دست می رود و راندمان کاری پایین می آید.


همه تیم ها در لیگ برتر منبع مالی مشخصی دارند الا ملوان که یکی از تیم های قدیمی و ریشه دار است! برای من این سوال پیش آمده که چرا دولت به همه تیم ها پول می دهد اما ردیف بودجه مشخصی برای ملوان در نظر نمی گیرد؟
من اصلا و ابدا نمی گویم که ریشه همه مشکلات این فصل ملوان مالی بود اما قطعا مشکلات مالی قابلیت ها را تحت الشعاع قرار داد! چه کسی دوست داشت ملوان سقوط کند. منی که به واسطه بازی های خوب در این تیم به تیم ملی دعوت شدم یا بازیکنان بومی؟ هیچ کس! همه زحمت کشیدند اما باور کنید برخی از روزها آن قدر سخت بود که شاید پیش خود می گفتیم ای کاش حرفه دیگری انتخاب می کردیم. گاهی هم پاداش های تیم ملی به کمک من می آمد.
مادامی که ملوان این گونه باشد حال روز خوشی نخواهد داشت. من دو فصل خوب در انزلی با مردمان مهربان این شهر بودم . هر چند پیش وجدان خود سربلندم که چیزی کم نگذاشتم اما شرمنده مردم خوب این شهر هستم.
سقوط ملوان به لیگ یک تلخ ترین  خاطره فوتبالی من بوده اما معتقدم فوتبال ادامه دارد. ملوان نمی میرد. به حیات خود ادامه می دهد.ملوان در لیگ یک هم ملوان است و فوتبال برای این تیم ادامه دارد.


اهل بازارگرمی نیستم
قراردادم با تیم ملوان پایان یافته و طبیعتا دوست دارم شرایط جدیدی را تجربه کنم. اهل بازارگرمی نیستم. در روزهای آتی و در آرامش تیم جدید خود را انتخاب خواهم کرد. بی شک به جایی می روم که از سرمربی اش مرا بخواهد نه اینکه توصیه شوم. شاید بعد از سقوط ملوان که خاطره بسیار تلخی بود و هنوز هم باورش برای من امکان پذیر نیست دعوت به اردوی تیم ملی برای من خوشحال کننده است.
از اینکه کی روش در تیم ملی ماند خیلی خوشحالم. نه به خاطر اینکه به اردوی تیم ملی دعوت شده ام. به دلیل اینکه کی روش گروهی از بازیکنان جدید را با مطالعه و پژوهش انتخاب کرده و در حال ساختن یک تیم جدید با اهداف نو و تازه است و اگر او از ایران می رفت بی شک این برنامه متوقف می شد. جام جهانی آینده روزهای برداشت کی روش از زحماتی است که طی همه این سال ها متحمل شده است.
من آینده تیم ملی را بی شک روشن می بینم و معتقدم تماشاگران در آینده تیم ملی جدیدی را خواهند دید.


افسوس دیگر فایده ای ندارد
بعد  از دو گلی که به تیم نفت تهران زدم دوست داشتم به روند گلزنی خود ادامه دهم. اگر چه یک مدافع هستم اما گلزنی را دوست دارم اما از یک جایی در ملوان آن قدر فشار به روی ما زیاد شد که اگر وظیفه خود را به درستی انجام می دادیم برای ما کفایت می کرد.
به هر صورت افسوس دیگر فایده ای ندارد. انزلی آنقدر پتانسیل دارد که به سرعت به لیگ برتر باز گردد منتهی ابتدا باید مشکلات مالی تیم ملوان حل شود.
این روزها مهمترین دغدغه من پیدا کردن جایگاه ثابت در تیم ملی است. این فرصت تا اکنون برای من مهیا نشده است اما به تلاش خود ادامه می دهم. فوتبال از روز اول تا روز آخر یک معنی دارد. تلاش و جدیت در تمرین و مسابقه.

 

 

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: