شمال امروز :جواد حاتمی روز پنجشنبه در آئین معرفی سرپرست جدید دانشگاه جامع علمی – کاربردی مازندران در ساری افزود : بعضی از واحدهای این دانشگاه از چارچوب هائی که در اساسنامه برای آنها تعریف شده بود ، فاصله گرفته بودند .
وی گفت : آموزش علم و دانش همراه با عمل و مهارت آموزی از اهداف تاسیس مراکز علمی – کاربردی به شمار می رود و در اساسنامه دانشگاه نیز این موضوع مورد تاکید قرار گرفته است ولی در بعضی از واحدها ، معیارهای آموزشی ومدیریتی رعایت نمی شد.
حاتمی توضیح داد : حتی گاهی بعضی از مراکز حداقل های فضای فیزیکی ، صلاحیت حرفه ای مدرسان و نیاز به رشته های تحصیلی را رعایت نمی کردند ، در حالی که رعایت نکردن این چهارچوب های موظفی می تواند در روند فعالیت کیفی مراکز و همچنین مهارت افزایی دانشجویان تاثیر بگذارد .
معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی – کاربردی با تاکید بر این که خانه تکانی دانشگاه برای فعالیت در چارچوب های تعریف شده و اساسنامه به صورت جدی در دستور کار قرار دارد ، گفت : یکی از
علل فاصله گرفتن واحدهای دانشگاهی علمی - کاربردی از فعالیت های ضابطه مند و زاویه دار شدن بی ثباتی و تلاطم مدیریتی بود و کوتاه بودن عمر مدیریتی ، تاثیر منفی بر روند فعالیت این مراکز داشت .
وی افزود : بی توجهی به ملاک های مورد نظر در اساسنامه فعالیت دانشگاه علمی - کاربردی ضرر است و باید از این مسائل پرهیز کرد .
بر اساس آمارهای رسمی هم اکنون بیش از یکهزار مرکز علمی - کاربردی در کشور فعالیت می کنند و 500 هزار دانشجو در این مراکز مشغول تحصیل هستند .
مازندران نیز 40 مرکز علمی - کاربردی دارد .
در مراسم امروز ناصر جعفری به عنوان سرپرست جدید دانشگاه علمی - کاربردی مازندران معرفی و از زحمات حسنعلی آقاجانی قدردانی شد .