آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 8451 1397/03/22  


بوندسلیگا به کی‌روش مدیون است !




سود 25 هزار یورویی وولفسبورگ از اشکان

بوندسلیگا به کی‌روش مدیون است !

اشکان دژاگه ایرانی به خاطر حضورش در جام جهانی 25هزار یورو نصیب ولفسبورگ خواهد کرد.

 

بوندس‌لیگا از حق حضور بازیکنان شاغل خود در جام جهانی دست‌کم 13.5 میلیون یورو درآمد بدست می‌آورد.  


 فیفا به دلیل آنچه " شریک کردن باشگاه‌ها در موفقیت اقتصادی جام جهانی" اعلام شده، از روز 31 ماه مه تا روز پایان جام جهانی به ازای هر بازیکن نامزد بازی در جام جهانی، فارغ از عملکرد آنها در روسیه، هر روز 7426 یورو به باشگاه‌‌شان پرداخت خواهد کرد.


 کیکر مجموع پرداختی‌های فیفا به باشگاه‌های بوندس‌لیگا تا پایان مرحله‌ی مقدماتی را محاسبه کرده. علاوه بر قدرتهای سنتی بوندس‌لیگا، بایرن ( 2.02 میلیون یورو ) و بوروسیا دورتموند ( 1.48 میلیون یورو )، دریافتی باشگاه‌های مونشن‌گلادباخ ( 1.35 میلیون یورو ) و آینتراخت فرانکفورت (1.14 میلیون یورو ) هم هفت‌رقمی خواهد بود.

 

*730 روز برای محاسبه


مبنای محاسبات فیفا پیچیده است. این مبالغ به باشگاه‌هایی پرداخت خواهد شد که بازیکنان حاضر در جام جهانی از تابستان 2016 در آنها عضویت داشته‌اند. یا اگر دقیق‌تر بگوییم باشگاه‌هایی که بازیکنان حاضر در جام جهانی، حداکثر 730 روز قبل از آخرین بازی تیم ملی‌شان در جام جهانی روسیه با آنها قرارداد داشته‌اند. هر چه یک تیم ملی بیشتر در جام جهانی باقی بماند، تعداد روزهایی که فیفا برای تشخیص تعلق باشگاهی بازیکناش در نظر خواهد گرفت، بیشتر خواهد شد. به عبارت دیگر 730 روز در مورد تیمهای ملی حاضر در فینال جام جهانی صادق خواهد بود و برای تیم‌های دیگر، تعداد این روزها کمتر است. از طرف دیگر، به ازای هر روز باقی ماندن تیم‌‌های ملی در جام جهانی، ضریب مبلغ پرداختی به باشگاه‌ها بیشتر خواهد شد.


مبلغ پرداختی به ازای هر بازیکنِ دو تیم ملی فینالیست حدود 325هزار یورو خواهد بود که برای 46 بازیکن ( 23 بازیکن ترکیب هر یک از تیمها ) در مجموع 14.95 میلیون یورو خواهد شد. فیفا رویهم‌رفته در روسیه 178 میلیون یورو خرج پرداخت این پاداش خواهد کرد. در مقایسه با جام جهانی برزیل ( 59 میلیون یورو ) این مبلغ بیشتر از سه برابر شده است. در اولین دوره‌ی اجرای این برنامه در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی، کل مبلغ تنها 34 میلیون یورو بوده. البته فیفا محاسبات خود را بر مبنای دلار آمریکا انجام می‌دهد ( 8530 دلار به ازای هر بازیکن در هر روز ) و نرخهای اعلام شده بر مبنای یورو، تابع نوسان قیمت ارز خواهد بود.

 

*25هزار یورو برای دژاگه و 556 یورو برای هوملز ؟


با توجه به اینکه هفته‌ی گذشته لیست‌های 23نفره‌ی نهایی تیم‌های ملی اعلام شده می‌توان مبالغ پاداش باشگاه‌ها تا پایان مرحله‌ی گروهی جام جهانی را محاسبه کرد. به دلیل بازه‌ی زمانی دوساله‌ی اعلام شده توسط فیفا، چندین باشگاه از این پاداش سود خواهند برد که در حال حاضر بازیکنی در جام جهانی ندارند. برای مثال اشکان دژاگه، ملی‌پوش ایرانی که از 30 ژانویه تا 30 ژوئن 2017 پیراهن ولفسبورگ را به تن می‌کرده ولی به دلیل مصدومیت برای این تیم بازی چندانی نکرد با وجود ترک وولفسبورگ ، برای باشگاه بوندس‌لیگایی پاداشی 25هزار یورویی به ارمغان خواهد آورد. او که هنوز در جمع مصدومین ایران حضور دارد خود را برای حضور در جام آماده می کند.اشکان باوجود اینکه در طول سال فرصتی برای بازی نداشته اما همچنان  مورد اعتماد کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی  ایران است.


بایرن مونیخ هم از بن‌عطیه‌ی مراکشی سود خواهد برد هر چند تنها مبلغ ناچیز 2400 یورو. چرا که این فوتبالیست مراکشی تا 14 ژوئیه‌ی 2016 بازیکن بایرن بوده. مبلغ دریافتی دورتموند در ازای ماتس هوملز از این هم پایین‌تر است، تنها 556 یورو. چرا که این مدافع آلمانی تنها تا روز سوم ژوئیه‌ی 2016 بازیکن دورتموند بوده.

 

*سایر درآمد ها


جالب اینجا است که حتی تیم‌های حاضر در لیگ 2 آلمان که فعالیت آماتوری دارند هم از این پاداش نصیب خواهند برد. مونیخ1860 به خاطر میلوس دگنک استرالیایی که تا ژانویه‌ی 2017 در این تیم دسته‌ دومی بازی می‌کرده، 37هزار یورو دریافت خواهد کرد. کایزرزلاترن هم انتظار دارد به خاطر جان بودوارسون ایسلندی که باشگاه را در اوت 2016 ترک کرده 5700 یورو به چنگ آورد. اینگول‌اشتات به خاطر متیو لکی استرالیایی، 65هزار یورو، فورتونا دوسلدرف به خاطر دو بازیکن ژاپنی، گنکی هاراگوچی و تاکاشی اوسامی، 206هزار یورو، اف‌سی سنت‌پائولی به خاطر عزیز بوهدوز مراکشی، 188هزار یورو، و دارمشتات به خاطر جیمی مک‌لارن استرالیایی 34هزار یورو دریافت خواهند کرد. روریک گیسلاسون ایسلندی هم به تنهایی 101هزار یورو نصیب نورنبرگ و 94هزار یورو نصیب اس‌وی ساندهاوزن خواهد کرد.

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: