آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 8461 1397/03/22  
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران

طرح ضربتی بازرسی از واحدهای صنفی مازندران اجرایی شد


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته، ۴۰۰ بازرسی از واحدهای صنفی بابلسر تا رامسر انجام شد، گفت: به دستور استاندار طرح ضربتی بازرسی از واحدهای صنفی مازندران اجرایی شد.

محمد محمد پور عمران امروز در حاشیه بازدید از طرح بازرسی واحدهای صنفی غرب مازندران اظهار داشت: از امروز تیم‌های مختلفی در شهرستان‌های چالوس و نوشهر مستقر و به بازرسی از واحدهای صنفی پرداختند که تعدادی متخلف شناسایی و برای آنها تشکیل پرونده انجام شد.

وی افزود: در دو هفته ماه مبارک رمضان، 4400 مورد بازرسی از واحدهای سنفی در سراسر مازندران انجام شد که در هشت درصد موارد شاهد تخلف ناشی از عدم رعایت قیمت بودیم که بیشتر شامل کالاهای پرمصرف اعم از گوشت قرمز، مرغ، میوه‌ها، آب معدنی بوده که برای آنها پرونده دو میلیارد و 500 میلیون ریالی تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

محمدپور تاکید کرد: با تقویت نظارت و کنترل قیمت به دنبال ایجاد شبکه ارزان فروشی و افزایش فروشگاه‌های بزرگ هستیم و مردم اطمینان داشته باشند در انبار موجودی کالا داریم و در کنار آنها هستیم و با هر گونه متخلف برخورد می‌کنیم.

وی گفت: مردم هر گونه گران فروشی و اجحافی که به آنها می‌شود را از طریق تلفن 124 اعلام کنند و تاکنون همه موارد منعکس شده از طریق این شماره تلفن پیگیری شده است که 50 درصد آنها حق با مردم بوده است.

محکومیت 6 میلیارد ریالی متخلفان در طرح ضیافت رمضان

مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران نیز در این بازدید گفت: در ایام ماه مبارک رمضان طرح ضیافت رمضان اجرا شده که تاکنون 900 پرونده تشکیل و بیش از 6 میلیارد تومان جریمه برای متخلفان صادر شد و در مواردی تعدادی واحدهای صنفی پلمپ شدند.

مهدی عباسی گفت: پرونده‌های متخلفلن از طریق اتاق‌های اصناف، ادارات صنعت، معدن، تجارت و دانشگاه علوم پزشکی ارسال شده و این اداره کل با متخلفان به شدت برخورد می‌کند.

وی گفت: طبق دستور استاندار مازندران و گزارش‌هایی که ارسال شده بود مبنی بر گرانی در نوشهر و چالوس امروز به همراه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در منطقه غرب استان حاضر و بازدیدهای مختلفی از واحدهای صنفی نوشهر و چالوس انجام و تعدادی متخلفان نیز شناسایی شدند که از طریق اداره صنعت، معدن و تجارت تشکیل پرونده و به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.

برخورد شدید با گران فروشی در غرب مازندران

رئیس اداره تعزیرات حکومتی نوشهر، چالوس و کلاردشت نیز گفت: در صورت ارائه گزارش مردمی و گزارش بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت با هر گونه گران فروشی برخورد می‌شود.

خوشبخت افزود: واحدهای صنفی باید در فروش اجناس خود فاکتور رسمی همراه با مهر و شناسنامه ارائه دهند و از ارائه فاکتور مجهول خودداری کنند.

وی ادامه داد: واحدهای صنفی باید بر مبنای فاکتور خرید و احتساب درصد سود قانونی  نسبت به فروش کالاها اقدام کنند در غیر این صورت به بهانه افزایش قیمت کاذب دلار و ارز نباید افزایش قیمت داشته باشند و با هر گونه افزایش قیمت برخورد می‌شود.

خوشبخت تصریح کرد: احتکار تخلف است و در بازار شهرستان‌های تحت پوشش اگر واحدی در این بخش تخلف داشته باشد شدیدا با آنها برخورد می‌شود.

وی در مورد نارضایتی شهروندان از آرایشگاه‌های زنانه و افزایش قیمت در این مکان‌ها گفت: تمامی آرایشگاه‌ها باید بر اساس تعرفه مصوب کمسیون نظارت اقدام کنند و در بازدید های نامحسوس بازرسی اگر مشاهده شود آرایشگاهی در این بخش تخلف داشته باشد قطعا برخورد می‌شود و هرگونه توافق با مشتری به بهانه افزایش قیمت نیز گرانفروشی محسوب می‌شود.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی نوشهر، چالوس و کلاردشت تاکید کرد: مردم و مشتریان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه گرانفروشی و یا عدم فروش کالا در بازار با شماره 124 و یا سامانه پیامک 30000135 تماس بگیرند و از این طریق پیگیر شکایت خود باشند.

 

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: