آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 8472 1397/11/17  
با حضور استاندار مازندران و معاون وزیر جهاد کشاورزی در رودپی

افتتاح ۹۱ پروژه شاخص کشاورزی مازندران در ساری


همزمان با مراسم افتتاح همزمان ۹۱ پروژه شاخص کشاورزی مازندران،مجتمع پرورش مرغ زرین پر شرف الدین نیز به ظرفیت ۷۵هزار قطعه مرغ مادر گوشتی با حضور معاون وزیر،استاندار مازندران در ساری بهره برداری شد.

 افتتاح همزمان ۹۱ پروژه بخش کشاورزی با اعتبار ۱۱۳ میلیارد تومان در مجتمع پرورش مرغ مادر “زرین‌پر شرف الدین” با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی، استاندار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران و مدیران استانی در شهرستان ساری انجام شد.

معاون بهبود تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی در این مراسم اظهار کرد: به دلیل نوسانات قیمت که در گوشت مرغ بوجود آمد، دولت با هماهنگی شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی اقدام به تامین مرغ منجمد و گرم کرده است و با این اقدام توانست قیمت مرغ را به ۹ هزار و ۸۰۰ تومان به تعادل برساند.

مرتضی رضایی ادامه داد: دولت ۱۴۰ هزار تن گوشت گرم گوسفندی و منجمد گوساله را وارد کرد تا بتواند از این طریق تا حدودی قیمت گوشت قرمز را در بازار متعادل کند.

معاون بهبود تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در سال ۵۷، ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن شیر در کشور تولید می‌شد که اکنون به ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تن رسید، گفت: سالانه یک میلیون تن محصولات لبنی بر پایه شیر در کشور تولید می‌شود و نشان از این دارد از مرز خودکفایی به مرز صادرات دست یافتیم.

وی تولید مرغ صنعتی و بومی را در سال ۵۷، ۱۶۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: این عدد امسال به دو میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسیده است.

رضایی با اشاره به اینکه صنعتی را در کشور سراغ نداریم که با ورود بخش خصوصی حجم بالای سرمایه‌گذاری داشته باشد، ادامه داد: غیرممکن است مسیری از جاده‌ها را طی کنیم و آثاری از صنعت دامپروری نباشد.

گسترش علم روز در کشاورزی

معاون بهبود تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: گوسفندان داخلی در شرایط یکسان چندین برابر نژادهایی که وارد کشور می‌شود قیمت دارند اگرچه تهدیدی برای مملکت است اما به فرصتی هم تبدیل شده است.

این مسؤول گفت: مازندران قطب تولید گوشت سفید و جوجه یکروزه کشور است که در تولید گوشت قرمز هم می‌تواند به این رتبه دست پیدا کند و همه اینها یعنی از فرصت‌هایی که بوجود آمد به خوبی استفاده نمی‌کنیم چراکه تا چند سال گذشته صنعت کشاورزی معیشتی بوده اما اکنون شرایط اقتصادی کشور ایجاب می‌کند وارد فاز صنعتی شویم و علم روز را در این صنعت گسترش دهیم.

توسعه کشاورزی اولویت است

استاندار مازندران نیز در ادامه با بیان اینکه مازندران یک استان صنعتی نیست و باید بازنگری و تغییر نگاه به توسعه اقتصادی استان شود، گفت: کشورهای توسعه یافته توسعه اقتصادی خود را از توسعه کشاورزی آغاز کردند.

 

احمد حسین‌زادگان بیان کرد: در کشورهای توسعه یافته ۳۰ درصد ارزش صادرات را بخش کشاورزی تشکیل می‌دهد و این یعنی بخش کشاورزی از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

وی با تاکید بر اینکه یکی از اولویت‌های مازندران باید توسعه کشاورزی باشد، افزود: در بخش کشاورزی و منابع طبیعی ظرفیت‌های بالقوه‌ای داریم که توجه چندانی به آن نشده است و باید حجم سرمایه‌گذاری در این بخش افزایش یابد.

استاندار مازندران بیان کرد: اگر بخواهیم تمام هم و غم خود را در بخش صنعت بگذاریم، در یک تحلیل اقتصادی متوجه خواهیم شد با تحریم‌ها تمام ساختار اقتصادی ما دچار مشکل خواهد شد اما در بخش کشاورزی و امنیت غذایی هیچ‌گاه دچار مشکل نمی‌شویم و باید توجه بیشتری به این بخش داشته باشیم.

راه اندازی پارک فضایی در کشاورزی

حسین‌زادگان اضافه کرد: اگر قرار است به کشاورزی توجه کنیم باید به سمت دانش نوین پیش رویم و صنایعی که ورود پیدا می‌کند باید مرتبط با بخش کشاورزی باشد.

 

وی به اصلاح نژاد دام‌ها هم اشاره کرد و افزود: جهاد کشاورزی به طور جدی در این حوزه ورود پیدا کرده است و آن را در دستورکار دارد و اگر جهاد کشاورزی به خوبی رسالت خود را انجام دهد و همکاری لازم با این بخش صورت گیرد به تنهایی می‌تواند اشتغال استان را بدون حضور بخش صنعت حل کند.

استاندار مازندران از راه‌اندازی پارک فضایی در حوزه کشاورزی خبر داد و گفت: این پارک تا قبل از سال جدید در مازندران ایجاد می‌شود و برای اینکه هزینه‌های بخش کشاورزی کاهش یابد باید دانش جدید را وارد بخش کشاورزی کنیم.

حسین‌زادگان به جنگ منابع طبیعی و مردم اشاره کرد و افزود: در این بخش همیشه مردم محکوم هستند در حالیکه زمین‌های شیب‌دار زیادی در مازندران داریم که نه مردم در آن فعالیتی دارند نه منابع طبیعی حضور پیدا می‌کند و اقدامی انجام می‌دهد در حالی که می‌توان در این اراضی زراعت چوب رونق بگیرد.

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: