آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 8481 1397/11/23  


همایش «مدیریت شهری و روستایی» در رامسر برگزار شد


همایش بزرگ مدیران شهری و روستایی مازندران با حضور وزیر کشور، استاندار مازندران، فرمانداران، معاونین عمرانی فرمانداران، بخشداران، شهرداران و دهیاران استان مازندران در هتل رامسر برگزار شد. ‎

همایش بزرگ مدیران شهری و روستایی مازندران با حضور وزیر کشور، استاندار مازندران، فرمانداران، معاونین عمرانی فرمانداران، بخشداران، شهرداران و دهیاران استان مازندران در هتل رامسر برگزار شد. ‎

به گزارش شمال نیوز، وزیر کشور در این همایش گفت: چهل سال فراز و فرود را طی کردیم و در سایه عنایت خدا، رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری، خون شهدا و همراهی مردم مسیر را طی کردیم و امروز؛ انقلاب اسلامی، با قدرت متکی به ولایت و مردم با اقتدار پیش می رود. ‎

عبدالرضا رحمانی‌فضلی اظهار کرد: همیشه در پناه لطف الهی و اقدامات دینی توانستیم مشکلات را حل کنیم و مورد حمایت و همراهی مردم باشیم.

وی تصریح کرد: مسائل، مشکلات و موانعی که برای انقلاب اسلامی از بدو پیروزی تاکنون پیش آمده است هر کدام کافی بود یک حکومت و انقلاب را به ورطه سقوط و نابودی بکشاند اما به وعده الهی این انقلاب تداوم داشته و دارد.

وزیر کشور افزود: اصول و مولفه‌های انقلاب، اولین عنصر در وقوع انقلاب و عامل اصلی اعتقادات دینی مردم است و این انقلاب آمیخته با اعتقادات دینی و تفکرات و روش‌ها و شیوه‌های مختلفی در دهه ۶۰ میلادی در دنیا برای تغییرات دولت‌ها و حکومت‌ها و وقوع انقلاب ایجاد شد که در دامن سوسیالیسم حمایت شرق و لیبرالیسم حمایت غرب بوده است.

این مسؤول ادامه داد: هر کدام از کشورها برای مبارزه با ظلم و ستم باید از الگوی غرب یا شرق را انجام می‌دادند اما آنچه در ایران اتفاق افتاد از نوع لیبرالیسمی و سوسیالیسمی نبود و شعار ما نه شرقی و نه غربی بلکه جمهوری اسلامی بود.

رحمانی‌فضلی بیان کرد: با این شعار نه بزرگ از اول به همه وابستگی‌ها در حوزه فکری و تفکر و اندیشه‌های شرق و غرب و این شعار انقلاب ما و میثاق همه مردم ایران برای تداوم انقلاب بود.

وی خاطرنشان کرد: ما معتقد به اعتقادات دینی، اصول و مبانی ارزشی وحی و به عنوان اصل اعتقادی اندیشه‌های خودمان را قبول داشتیم و خواهیم داشت.

وزیر کشور امام خمینی(ره) را به عنوان دومین عنصر در پیروزی انقلاب اعلام کرد و افزود: امام خمینی(ره) به عنوان عنصری که توانست همه دل‌ها، فکرها و اندیشه‌ها را واحد کند و این ملت را از کثرت به وحدت برساند و در عین وحدت روح کثرت را بر تمام جامعه بدمد و همه را در مسیر اهداف انقلاب به پیش ببرد.

این مسؤول گفت: آرامش روانی و رضایتمندی مردمی برای ما بسیار مهم و حیاتی است و باید برای این مردم آگاه و هوشیار مسؤولانه خدمت کرد.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه تمام مقاومت و فشارها بر دوش ملت ایران است، ادامه داد: تجلی حمایت و پیروزی از ولایت در اندیشه‌ مردم است.

وی با اعلام اینکه تجلی مبارزه با دشمن در قامت این مردم رخ داده است، خاطرنشان کرد: عنصر اصلی انقلاب مردم هستند.

وزیر کشور اظهار کرد: در چهلمین سال انقلاب شکوهمند اسلامی حتما باید نگاهی به گذشته داشته باشیم و از قله اعتقاد و ایمان به انقلاب و تمام مسیر‌های چهل سال، فراز و فرود‌ها و افت و خیز‌ها را با دقیق ببینیم.

این مسؤول با اشاره به اینکه ملت ایران یک ملت بزرگ با عقبه بسیار باشکوه چندهزار ساله است، تصریح کرد: در پیچ و خم تاریخ، قله‌های بلند و رفیع داشتیم و قله تاریخی ایران، قله ۲۲ بهمن و انقلاب اسلامی ایران است.

رحمانی‌فضلی بیان کرد: پیوند دین و ملیت انرژی متراکم درون انسان‌ها را فعال کرد و اگر زمانی هدف امنیت و حفظ کشور و تعالی کشور بود با این پیوند حفظ کشور برای بسترسازی زمینه حضور و برقراری عدالت جهانی به عنوان وسیله شرعی است و ثواب و هدف قابل مقایسه نیست.

وی گفت: در تفکرات دینی و در شرایط زیستی و تاریخی ما انسان را به عنوان اسطوره، پهلوان، قهرمان به تنهایی نمی‌دانیم و تفسیری که از انسان داریم انسان را موجودی می‌دانیم که خداوند به او کرامت داده و خداوند او را جانشین خود می‌داند.

وزیر کشور در ادامه افزود: انقلاب ما مبتنی بر چنین انسان‌هایی بوده است و مردمی که برای انقلاب تلاش کردند و از چنین جایگاه والایی در اندیشه خود دارد. و تفسیر دینی ما از انسان‌ها تنها بر مصلحت استوار نیست و انسان را کمال‌گرا می‌دانیم و این کمال باید انسان را به خدا برساند.

وی با بیان اینکه در راه انقلاب از قله‌ چهل ساله با افق پیش رو باید دل‌ها به ایمان و پیش‌هم و در راه رهبری تجلی پیدا کند و طریق و مسیر ما فطرت و جان و دل ما مبتنی برای رای باشد، گفت: سلاح و پول ارزش‌گذار و قدرت تعیین کننده باشد معلوم است که ضعیف‌تر از آنها هستیم و در جنگ هشت ساله براساس مقیاس موفق و پیروز شدیم و همه تحلیل‌های جهانی شکست ایران بود.

وی با بیان  اینکه گلوله در مقابل ایمان کارایی ندارد و ایمان به تکنولوژی نیاز و قدرت علمی نیاز دارد و ایمان روح است و بقیه کالبد هستند و اگر تنها به کالبدها فکر کنیم خیلی عقب هستیم و در حوزه تکنولوژی با آنها برابر نیستیم، ادامه داد: علم و تکنولوژی آمیخته با ایمان باشد قطعا پیروز می‌شویم، همانطور که در همه دوره‌ها پیروز شدیم.

رحمانی‌فضلی با اعلام اینکه با مسیری که در پیش روی ما است همه امور اقتصادی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی سریع و پرسرعت عوض و تفکرات و اندیشه‌ها نو می‌شود، خاطر نشان کرد: مسائل امنیتی دگرگون و مسائل اجتماعی بازنگری و مسائل سیاسی طراحی می‌شود.

وی تصریح کرد: ما وارث شهدا و امام راحل هستیم و باید این میراث را به سر منزل مقصود برسانیم و با تنبلی، کاهلی، منفعت طلبی بر تغییرات سریع مسلط شویم، سنت‌های الهی در شرایط کنونی بالا بردن قدرت علمی و عقلی، تکنولوژی و ایمان برای مواجه با آن سرعت است.

وزیر کشور گفت: در دنیا هیچ کس امکانات به عدالت توزیع نمی‌کند و باید با توکل به خدا روی پای خودمان بایستیم و به مردم اعتماد و به رهبری تکیه کنیم و همه با هم ید واحده باشیم، می‌توانیم پیروز باشیم.

وی یادآور شد: ما انقلاب‌مان را از کسی عاریه نگرفتیم و از کسی هم اجازه نگرفتیم و امام با انقلاب می‌خواست پرده ظلم و ستم برداشته شود و ما مسیر انقلاب را از کسی گدایی نمی‌کنیم و با قدرت مسیر انقلاب را طی می‌کنیم.

 

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: