آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 8486 1398/04/19  


مصرف سرانه ماهی شهروندان مازنی از استاندارد جهانی پایین تر است


مدیرکل شیلات استان مازندران با تاکید بر ارتقا فرهنگ مصرف ماهی در بین خانوارهای مازنی، گفت: مصرف سرانه ماهی شهروندان مازنی از استاندارد جهانی پایین تر است.

ولی الله محمدزاده امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران در استانداری اظهار داشت: شیلات یک ظرفیت جهت کمک به تولید، ایجاد فرصت‌های  شغلی مولد و افزایش درآمد اقتصادی است که می توانیم از ظرفیت شیلات برای توسعه استان استفاده کنیم.

وی افزود: در بحث سرانه مصرف آبزیان باید بدانیم ماهی غذا و دارو است، مصرف سالانه آبزیان در استان  14 کیلوگرم است که مصرف جهانی سالانه 22کیلوگرم است.

مدیرکل بیان کرد: صید،آبزی پروری،صنایع شیلاتی و بازار آبزیان ظرفیتهای مازندران درعرصه شیلات است که درزمینه آبزی پروری پرورش خاویاری در اراضی ساحلی و تکثیر طبیعی  با مشارکت جامعه صیادی است که سال گذشته نسبت به سال 96 حدود70 درصد رشد داشت.

بیشتر بخوانید

محمدزاده گفت: بزرگ‌ترین مزرعه پرورش ماهیان خاویار در شهرستان جویبار بوده  که یک ظرفیت منحصر به فرد جهت پایانه صادرات آبزیان استان‌های شمالی است.

وی در زمینه پرورش ماهی درقفس گفت: پرورش ماهی در قفس‌های دریایی در سه استان شمالی وجود دارد که مازندران به دلیل جنس بستر دریا بهترین شرایط برای استقرار قفس‌های دریایی دارد که سال گذشته 580 تن در قفس‌های دریایی تولید داشتیم که منبع خوبی برای ماهی و صادرات محور بودن و اشتغال برای جوانان بیکار مناطق ساحلی است.

مدیرکل شیلات مازندران گفت: با توجه به شرایط دریایی و محدودیت دبی آب رودخانه، سالانه 100 میلیون قطعه بچه ماهی در دو  مرکز شهید رجایی ساری و شهید باهنر کلاردشت تولید و در رودخانه‌ها رهاسازی می‌شوند.

وی افزود: صید مسئولانه از دریای خزر یکی دیگر از ماموریت‌های شیلات است که بیش از چهار هزار نفر صیاد به صید ماهیان استخوانی،کیلکا، ماهیان خاویاری می‌پردازند و 54 تعاونی پره از رامسر تا جزیره  میانکاله وجود دارد که از 15 مهر تا15 فروردین صید ماهیان استخوانی مشغول هستند.

محمدزاده گفت: ماموریت شیلات توسعه پایدار آبزی پروری در آب‌های داخلی و دریا بوده که مازندران رتبه نخست تولید آبزیان کشور را دارد سه هزار و 540 مزرعه پرورش ماهی در استان فعال است که شش هزار و500 نفربه صورت مستقیم مشغول فعالیت هستند.

محمدزاده تصریح کرد: سال گذشته 105 هزار تن محصولات آبزی تولید شد که نسبت به سال 96 حدود10 درصد افزایش داشت که 12 هزار نفر به صورت مستقیم در فعالیت‌های شیلاتی مشغول به کار هستند که سال گذشته درآمد حاصل از محصولات شیلاتی هزار و730 میلیاردتومان بود.

وی افزود: سال گذشته بیش از هفت هزار تن محصولات شیلاتی به کشورهای روسیه، ارمنستان، افغانستان، عراق و کشورهای اروپایی مانند ایتالیا و فرانسه صادر شد که که30 میلیون دلار درآمد ارزی داشت.

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: