آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 8530 1399/02/20  


بانوان و سنگری در میدان همدلی مؤمنانه




بسیج جامعه زنان بخش «سنگر» گیلان، با شناسایی 88 خانواده آسیب‌دیده دارای فرزند زیر دو سال، با حمایت امام‌جمعه بخش سنگر و کوچصفهان، فرماندهی سپاه ناحیه سلمان و همچنین حمایت خیرین نیک‌اندیش، بسته‌های حمایتی با محتویات هر کودک چهار شیر خشک و یک بسته پوشک و ارزش کلی 14 میلیون تومان این خانواده‌ها را موردحمایت قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رزمایش مواسات، رزمایشی برای مهربانی و همدلی در غالب کمک مؤمنانه است.

چه روزهایی را گذراندیم، انگار جنگ بود، انگار نه! واقعاً جنگ بود، در روزهای آغازینش همه بهت‌زده بودند، مسؤولان نیز در عملی غیرقابل‌پیش‌بینی قرارگرفته بودند، روزها سخت و بود و شب‌ها دلگیر؛ ازیک‌طرف از ترس جان باید در خانه می‌ماندیم و از طرفی از غم نان باید پای در میدان اقتصاد می‌گذاشتیم.

اما چه می‌شد کرد، دستور از بالا آمده بود از ستاد مبارزه با ویروس کرونا، گفتند اقتصاد تعطیل، در خانه بمانید سلامتی مهم‌تر است. خوب در ظاهر راست هم می‌گفتند، سلامتی مهم‌تر بود اما شکم‌گرسنه که این حرف‌ها سرش نمی‌شود، مگر می‌توان پدر یا مادر باشی و از گرسنگی فرزندانت سلامتی را ترجیح دهی؟ همه حق می‌گفتند چه آن‌ها که اقتصاد را برتر از سلامتی می‌دانستند و چه آن‌ها که سلامتی را.

سرباز خط مقدم اقتصاد خانواده، مردانی که روزمزد خرج زندگی خود را درمی‌آوردند، دیگر چاره‌ای نداشتند یا باید شرمندگی را به جان می‌خریدند یا اینکه به دل خطر می‌رفتند، اصلاً هم کسی به آن‌ها نمی‌گفت سرباز خط مقدم اقتصاد خانواده، تازه! دوربین‌ها هم وقتی به سراغشان می‌رفت، گله می‌کردند که چرا حرف گوش نمی‌دهید در خانه بمانید! مرد رنجور و شرمنده از سفره خالی خانواده در ظاهر می‌گفت چشم و در دل می‌گفت چگونه حرف‌گوش‌کنم وقتی فرزندم گرسنه است، چه روزهایی را گذراندیم عجیب و غیرقابل‌پیش‌بینی.

بگذریم از گله‌مندی و از کم‌کاری برخی مسؤولین، یک روز گفتند، ولی امر مسلمین با مردم سخنی دارد، برخیزید و گوش کنید، جهان چشم و گوش خود را متوجه  ولی فقیه می‌کند تا ببینند رهبر ایران اسلامی، چه نسخه سیاسی برای جهان می‌پیچد، اما رهبر فرزانه انقلاب در پیش چشم دنیا از تکریم مردم کشوری سخن می‌گوید که سابقه اتحاد و ایثارش زبانزد دنیاست، مردمی که سلامتشان مهم است، به‌شرط اینکه سفره‌هایشان خالی نباشد، بگذریم، رهبر انقلاب از یک #رزمایش همگانی سخن گفتند،#رزمایش-مواسات، بعد از فرمایش ایشان، مردم قیام کرده و رزمایش مواسات و همدلی را در سرتاسر ایران به راه انداختند، دوباره اتحاد و دوباره مهربانی! دوباره ایثار و دوباره استواری.

دوست دارم آینده تاریخ را ببینم، یعنی درباره این روزهای ما چه می‌نویسد؟ حتماً از عشق می‌نویسد و ایثار، از صبر می‌نویسند و جهاد و تاریخ چه زیبا رقم خورد تا آیندگان باافتخار امروزمان را یاد کنند؛ دراین‌بین به یاد روزهای جنگ، بانوان نیز خوش درخشیدند از تکریم متوفیان خانم برای بدرقه خانه آخرت گرفته تا تولید ماسک و لباس حفاظتی کادر درمان، اما بانوان سنگری نیز در این میان قیام کرده و طنین همدلی را به‌رسم همه گیل‌مردان و گیل زنان سپید اندیش به صدا درآوردند.

درخشش بانوان سنگری

رئیس بسیج زنان سپاه ناحیه سلمان دراین‌باره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به همت بانوان بسیجی این ناحیه از آغازین روزهای مبارزه با ویروس کرونا، اظهار کرد: از روزهای اول درگیری استان با این ویروس منحوس، بانوان بسیجی اقدام به تهیه لوازم بهداشتی ازجمله دوخت ماسک، دستکش، گان، شیلد و لباس بیمارستانی کرده و با حضور چشمگیر خود با دوخت بیش از ۴۹ هزار ماسک، اقدام قابل‌توجهی در این حوزه نمودند.

 

زهرا کریمی با بیان اینکه بانوان بسیجی این ناحیه به‌عنوان نیروی امدادگر به کمک کادر درمان در مراکز موردنیاز شتافتند، افزود: بسیجیان، اعضای حلقه صالحین، مبلغین و مشاورین به‌طور چشمگیری در این امر خداپرستانه شرکت کرده و اقدامات قابل‌توجهی در عرصه‌های میدانی از خود به یادگار گذاشتند.

وی با تأکید بر فعالیت آموزشی بانوان بسیجی برای مقابله با ویروس کرونا از طریق تولید محتوا، بسته‌های آموزشی و آموزش چهره به چهره البته با رعایت پروتکل بهداشتی، گفت: ویزیت و غربالگری مردم در طرح بسیج ملی و ضدعفونی کردن مناطق موردنیاز از دیگر اقدامات بانوان بسیجی این ناحیه است.

رئیس بسیج زنان سپاه ناحیه سلمان توزیع اقلام بهداشتی، بسته‌های معیشتی به ارزش بیش از ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان در هر بسته به افرادی که به دلیل شیوع بیماری کرونا دچار آسیب اقتصادی شدند را از دیگر اقدامات صورت گرفته در سپاه ناحیه سنگر برشمرد و گفت: بعد از فرمایش رهبر معظم انقلاب در برگزاری رزمایش مواسات، سپاه ناحیه سلمان در دو بخش خواهر و برادر با شناسایی بیش از پنج هزار خانوار آسیب‌دیده، بسته‌های حمایتی تهیه‌شده را در سه مرحله به این خانواده‌های عزیز در دو بخش سنگر و کوچصفهان اهدا کرده است.

حمایت از ۸۸ خانواده دارای فرزند زیر دو سال

کریمی با بیان اینکه بسیاری از خانواده‌های آسیب‌دیده دارای نوزاد بوده که نیاز به شیر خشک و پوشک نیز از ملزومات آن‌ها به شمار می‌رفت، بیان کرد: با شناسایی ۸۸ خانواده آسیب‌دیده دارای فرزند زیر دو سال که به‌واسطه بیماری کرونا دچار آسیب اقتصادی شدند، بسیج زنان با حمایت امام‌جمعه بخش سنگر و کوچصفهان، فرماندهی سپاه ناحیه سلمان و همچنین حمایت خیرین نیک‌اندیش، بسته‌های حمایتی با محتویات هر کودک چهار شیر خشک و یک بسته پوشک و ارزش کلی ۱۴ میلیون تومان این خانواده‌ها را موردحمایت قرار دادند.

وی با بیان اینکه بسیجیان این ناحیه اعم از خواهر و برادر درراه خدمت به مردم از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: بسیج جامعه زنان سنگر همگام با دیگر گروه‌های جهادی به مدد الهی و پشتوانه نیروهای مخلص بسیجی در میدان حاضر بوده و همگام با دیگر هم‌رزمان این نبرد همچون کادر محترم درمان که این روزها سربازان خط مقدم بودند برای آسایش و سلامت مردم از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: