آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 8602 1400/09/27  


صحیح‌ترین راه برای رفع شبهه پاسخ علمی است




حجت‌الاسلام محمدتقی سیفایی گفت: همه دلسوزان امت اسلامی از خانواده رسول‌الله (ص) و فرزندان معنوی ایشان هستند، بنابراین تلاش کنند قبل از بنزین ریختن روی آتش تامل داشته باشند.

شمال امروز به نقل از مهر / حجت‌الاسلام محمدتقی سیفایی مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی ، با اشاره به سخنان مولوی گرگیج امام جمعه آزادشهر و واکنش‌های صورت گرفته به این اظهارات، عنوان کرد: مساله‌ای که در خطبه‌های نماز جمعه ۱۹ آذرماه آزاد شهر مطرح شد حقیقتاً یک مساله تاسف آوری بود؛ عدم رعایت حرمت مقدسات مذاهب اسلامی توسط مسلمین فاجعه‌ای است که متاسفانه امروز شاهد آن هستیم.

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه اهل بیت رسول الله (صمحور وحدت امت اسلامی هستند و شک و تردیدی در آن نیست، عنوان کرد: آن کسی که در این مساله اختلاف نظر داشته باشد با مذهب و محبت به اهل بیت (عاختلاف نظر ندارد بلکه با امت اسلامی اختلاف نظر دارد.

وی افزود: انتظار این بود اگر امام‌جمعه محترم می‌خواهد از عقاید خود دفاع کند باید به این مطلب توجه می‌کرد که انسان مجاز نیست هر سخنی را حتی بدون غرض بیان کند و زمانی هم که سخن می‌گوید باید به سخن خویش دقت و توجه داشته باشد؛ زیرا آن چیزی که در فضای جامعه مطرح می‌شود غرض‌ها و نیت‌ها نیست بلکه آن چیزی است که از کلام فهمیده می‌شود.

سیفایی در ادامه با طرح این پرسش مبنی بر اینکه در مقابل فردی که در جامعه کلام اشتباه و غلطی را منتشر کرد باید چه واکنشی نشان داد گفت: قاعدتاً شعله‌ور کردن دشمنی‌هایی که دشمنان به دنبال آن هستند درست نیست. دشمنان اسلام با فرا رسیدن ایام فاطمیه از هیچ فرصتی برای شعله‌ور کردن دشمنی بین مسلمانان نمی‌گذرند؛ حال در این زمان که شاهد ساخت فیلمی مثل بانوی بهشت هستیم و دشمنان دین اسلام تا این اندازه بر روی این دشمنی‌ها سرمایه گذاری کرده‌اند چنانچه مشاهده شد کلام غلطی در جامعه منتشر می‌شود نباید کسی بیاید و این سخن را در فضای جامعه با بنزین بسیار پر حرارتی مطرح کند حداقل چیزی که می‌توان در این خصوص گفت آن است که این نوع واکنش‌ها از عقل سیاسی و اجتماعی به دور است و عقل اجتماعی آن را تجویز نمی‌کند.

مدیر کل ادیان و مذاهب اسلامی صحیح ترین راه برای رفع این شبهه را پاسخ علمی دانست و عنوان کرد: گاهی اوقات برخی واکنش‌ها و سخنان راه تبیین مساله را نیز محدود می‌کند، زمانی که فضا احساسی می‌شود بسیاری از سخنان شنیده نمی‌شود؛ بنابراین در خصوص اظهارات صورت گرفته اولاً باید تبیین علمی و دقیق صورت می‌گرفت و دوم اینکه از مراجع قضایی و مسئولان امر درخواست می‌شد که از راه قانونی برخورد کنند چرا که این کلام مساله امت اسلامی بود و مساله دوری از تفرقه مذهبی و اجتناب از عصبیت و تعصبات مذهبی در سطح جامعه مساله‌ای نیست که در حد توصیه‌های اخلاقی با آن برخورد شود بخصوص در موضوع فاطمیه برای شیعیان و اهل سنت مساله هویتی است در این مساله باید از مسئولان درخواست شود که هر کسی که در این خصوص خدشه وارد می‌کند برخورد قانونی شود.

وی افزود: بر این اساس نباید تعصبات را برانگیخت و اگر کار غلطی از یک فرد جامعه اهل سنت انجام می‌شود نوع واکنش‌ها نباید به گونه‌ای باشد که فضا فرقه‌ای شود زیرا در فضای فرقه‌ای هیچگاه حق و باطل دیده نمی‌شود و تنها فضای تعصبات گروهی، جناحی و فرقه‌ای دیده می‌شود. در این مواقع انسان باید کمک کند برای بهتر دیده شدن حقیقت و اینکه اگر کسی اشتباهی انجام داد عذرخواهی کرده، جبران کند و مانع تکرار آن شود.

سیفانی در پایان تاکید کرد: همه باید قدر آرامش و امنیتی را که در سایه انقلاب اسلامی و خون شهدا به دست آمده را بدانیم و آگاه باشیم که اگر در جامعه آتشی روشن شود چنین نیست که در آن تنها یک نفر بسوزد بلکه این آتش کل جامعه را در بر می‌گیرد همه دلسوزان امت اسلامی از خانواده رسول الله و فرزندان معنوی ایشان هستند بنابراین تلاش کنند قبل از بنزین ریختن روی آتش تامل داشته باشند.

 

 

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: