آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 8627 1400/09/28  
نماینده ولی فقیه در مازندران:

به توسعه راههای روستایی مازندران توجه بیشتری شود


آیت الله محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران ا در دیدار مدیر کل راه وشهرسازي ومديران شوراي هماهنگي راه وشهرسازي مازندران وجود 11 درصد حمل و نقل جاده ای کشور در استان را معنا دار دانست و گفت: مسؤولان کشور اگر با توجه به همین آمار برنامه ریزی کنند مسأله بسیار بزرگی است.

وی، مازندران را از حیث وجود راه آهن، دریا، جاده، فرودگاه و بنادر را استانی منحصر فرد در سطح کشور معرفی کرد و افزود: وجود چنین ظرفیت های بالایی می تواند زمینه ساز توسعه همه جانبه در سطح استان باشد.

امام جمعه ساری بر ضرورت بهره گیری از این ظرفیت های عظیم در جهت توسعه گردشگری مدرن با رعایت مسائل فرهنگی در استان تأکید کرد و گفت: باید از این ظرفیت در جهت تقویت و توسعه گردشگری ضابطه مند به جای گردشگری بی حساب و کتاب و بی برنامه استفاده مناسب شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که امکانات حوزه راه و جاده استان تنها پاسخگوی نیاز جمعیت این استان است، تصریح کرد: با توجه به این که مقسد گردشگری میلیون ها مسافر در طول سال مازندران است ضروری است به جاده و راه های استان نگاه ملی شود.

وی با تأکید براین که امروز نیازمند توسعه در تراز انقلاب اسلامی و ملت ایران در بخش های مختلف هستیم، خاطرنشان کرد: به طور حتم تقویت راه ها و جاده های مواصلاتی بسترساز توسعه همه جانبه در استان خواهد بود.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به این که می توان از ظرفیت دریا، هوا و راه آهن در جهت کاهش بار ترافیکی در این استان بهره گرفت، ادامه داد: در این خصوص باید حمل و نقل دریایی و ریلی بیشتر تقویت و توسعه پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که در حوزه ریلی و توسعه قطارهای پرسرعت هنوز تا رسیدن به وضع مطلوب بسیار فاصله داریم، خاطرنشان کرد: با توجه به مصرف 90 میلیون لیتر بنزین در روز و همچنین آلودگی و هدر رفت سرمایه در حوزه جاده ای، می توان با تقویت و توسعه قطارهای پرسرعت بسیاری از مشکلات این حوزه را کاهش داد.

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت توجه به راه های روستایی تأکید کرد و گفت: با توجه به رویکرد دولت جدید در توسعه روستاها، تقویت راه های روستایی و بازسازی این راه ها با توجه به رانشی بودن و همچنین تخریب های صورت گرفته در این بخش به وسطه سایر دستگاه های اجرایی از جمله مهم ترین مطالبات مردم روستاهای استان است.

آیت الله محمدی لائینی، حمل و نقل را بزرگترین گام در توسعه و پیشرفت یک کشور دانست و افزود: حمل و نقل نیز ترکیبی از راه و وسیله نقلیه است و در این خصوص راه ها و وسائل نقلیه نیز با به سمت مدرن شدن حرکت کنند.

 

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: