آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 8652 1400/10/06  


دی ماه فرصت طلایی تزریق دز سوم واکسن کرونا


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان این که مشکلی در ارسال محموله‌های واکسن کرونا به استان وجود ندارد و هم اکنون بیش از ۵۰۰ هزار دز واکسن ذخیره شده وجود دارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان این که مشکلی در ارسال محموله‌های واکسن کرونا به استان وجود ندارد و هم اکنون بیش از ۵۰۰ هزار دز واکسن ذخیره شده وجود دارد ،گفت: دی ماه فرصت طلایی برای تزریق دز سوم واکسن کرونا برای مقابله و در امان ماندن از اومیکرون است.

دکتر قاسم اویس افزود: یافته‌های علمی نشان می‌دهد افرادی که نسبت به تزریق دز سوم واکسن اقدام نکنند بیشتر در معرض ابتلا به سویه جدید کرونا به‌نام اومیکرون قرار خواهند گرفت و به طور حتم اگر در تزریق واکسن‌های تکمیلی تاخیر صورت گیرد در ماه‌های آینده رنگ‌بندی باثبات و آبی کرونایی استان به شرایط بحرانی و قرمز تغییر وضعیت خواهد داد.

وی خاطر نشان کرد: ماه جاری بهترین فرصت برای تزریق دز سوم واکسن کرونا در مازندران است و باید برای رسیدن به ایمنی جمعی، تا پایان دی امسال ۷۵ تا ۸۰ درصد جامعه هدف واجد شرایط ۲ میلیون نفری ۱۸ سال به بالا در استان دز سوم واکسن کرونا خود را دریافت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: اوج تزریق دز سوم واکسن کرونا در مازندران باتوجه به پایان فاصله زمانی سه ماهه از تزریق دز دوم برای بیشتر گروه‌های سنی، در نیمه دوم دی ماه امسال خواهد بود و پیش‌بینی می‌کنیم که در این ایام ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار دز واکسن به شهروندان استان تزریق شود.

اویس با بیان اینکه، تاکنون ۹۶ درصد از جامعه هدف ۱۲ سال به بالا در مازندران دز اول و ۸۶.۵ درصد هم دز دوم واکسن کرونای خود را تزریق کردند، اضافه کرد: اما تزریق دز سوم واکسن کرونا در استان در زمان حاضر سرعت خوبی ندارد و از تمام شهروندان این دیار عاجزانه می‌خواهیم که برای در امان ماندن از سویه جدید کرونا، نسبت به تزریق دزهای تکمیلی واکسن خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه، دزهای مختلف واکسن کرونا تکمیل کننده یکدیگر هستند، تصریح کرد: درصورت سهل‌انگاری در تزریق دز دوم و سوم واکسن کرونا، ایمنی بدن کاهش می‌یابد و اومیکرون راحت‌تر بر بدن انسان غالب خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مازندران چندان تعریفی ندارد و به نوعی مردم استان زندگی روزانه قبل از کرونا خود را ادامه می‌دهند و در این شرایط حساس که اومیکرون وارد کشور شده، تنها راه مقابله با کرونا تزریق دز سوم واکسن است.

تزریق دز سوم واکسن کرونا برای افراد ۱۸ سال به بالا در مازندران از دیروز اول دی ماه همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

بر اساس اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در شبانه روز گذشته آمار مجموع بستری‌های کرونایی استان با ۶۸ بیمار جدید به ۳۰۴ نفر رسید. طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ نفر دیگر از شهروندان مازندرانی هم به خاطر ابتلا به کرونا جان باختند.

 

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: