آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 8676 1400/10/07  
رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران :

فرسودگی زیاد مدارس استثنایی استان مازندران


رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران گفت: ۹۵ درصد دانش‌آموزان استثنایی به شبکه‌های مجازی دسترسی دارند و در عین حال تعداد ۳۱۱ دانش‌آموز با نیازهای ویژه استان فاقد تبلت و گوشی هوشمند هستند.

به گزارش شمال امروز به نقل از  روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران محمد جعفری کتریمی با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی استان دارای ۵۱ مدرسه استثنایی خاص دولتی و ۲ مدرسه استثنایی غیردولتی است، اظهار کرد: از این تعداد ساختمان ۳۸ مدرسه دولتی بالای ۴۰ سال قدمت دارند و ۱۳ مدرسه نیز زیر ۴۰ سال که نشان دهنده فرسودگی زیاد مدارس استثنایی استان است و  از این رو نیازمند توجه جدی‌تر به نوسازی و مقاوم سازی این مدارس هستیم.

وی افزود: ۲۴ مرکز آموزشی مشکلات ویژه یادگیری دولتی و ۲۶ مرکز آموزشی مشکلات ویژه یادگیری غیر دولتی و یک مرکز راهنمایی و مشاوره استثنایی در سطح استان مازندران فعال هستند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران از تحصیل ۲ هزار و ۶۷۰ دانش‌آموز با نیازهای ویژه در مدارس خاص استثنایی خبر داد، تصریح کرد: یک هزار و ۹۸۲ مدرسه عادی در سطح استان پذیرای ۹هزار و ۲۶۶ دانش‌آموز تلفیقی و فراگیر هستند.

این مسؤول بیان کرد: ۵ مدرسه استثنایی خاص در استان در حال ساخت است یک مرکز مشکلات ویژه یادگیری، یک سالن ورزشی مستقل و ۳ سالن ورزشی درون مدرسه ای نیز در حوزه استثنایی در دست احداث می‌باشد.

جعفری گفت: ۸۰ درصد دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان عضو شبکه شاد هستند و ۲۰ درصد باقیمانده دانش‌آموزان استثنایی پیش دبستانی هستند که هنوز در سامانه ثبت نام احراز هویت نشده اند.

این مسؤول در ادامه اضافه کرد: ۹۵ درصد دانش‌آموزان استثنایی به شبکه‌های مجازی دسترسی دارند و در عین حال تعداد ۳۱۱ دانش‌آموز با نیازهای ویژه استان فاقد تبلت و گوشی هوشمند هستند.

این مسؤول با اشاره به فعالیت ۳۱ پایگاه سنجش درسطح استان در سال جاری گفت: بیش از ۴۷ هزار دانش‌آموز بدو ورود به دبستان در استان مورد سنجش قرار گرفتند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به موفقیت‌های کسب شده این اداره اشاره کرد، افزود: ۱۷ فرهنگی شاغل در مدارس استثنایی استان حائز مقام های برتر کشوری در جشنواره الگوهای برتر تدریس شدند و یک همکار و ۱۴ دانش‌آموز در حوزه مسابقات قرآن و عترت افتخارآفرینی کردند.

وی ادامه داد: ۳۲ دانش‌آموز با نیازهای ویژه در مسابقات فرهنگی و هنری موفق به کسب رتبه‌های برتر کشور  و یکی از همکاران فرهنگی نیز رتبه اول کشور در جشنواره معلمان هنرمند شده است.

جعفری خاطرنشان کرد: جشنواره عاشورائیان، جشنواره حافظ خوانی، پویش کتابخوانی، جشنواره لاله های جاوید، جشنواره ایده های نو و اثربخش، جشنواره مجازندران و جشنواره نوجوان سالم از دیگر جشنواره هایی بودند که دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی حوزه استثنایی در آنها خوش درخشیدند.

 

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: